Paul vd Papenhoeve
Någon som känner till honom? Eller någon av hans avkommor?
Letar som en galning efter eventuell släkt till min "okända" shettis. Hans pappa heter Valle och av en slump kom jag in på allbreedpedigree och sökte på 'Valle', varav en shetland kom upp, rödskäck och född ett rimligt årtal (dvs före min var född). Det kanske är han som är fadern till min lilla!? :D Pappan till Valle var då Paul v d Papenhoeve.
Antar att det är större chans att folk vet något om Paul än om Valle ;)
Såg en dotter till Paul här på forumet faktiskt och hon var extremt lik min i både kropp och färg! Min är fux med lite vita strån i och ljus man och svans, så tänker man på färger o.s.v kan det ju inte vara helt orimligt att jag äntligen har hittat rätt. Såg även en bild på Paul och är han min lillas farfar förstår jag vart han har fått all man och svans ifrån ;)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Om det är denna Valle, så är han nära släkt med min Paulavkomma då mödrarna är helsyskon. 
Såg honom som åring när jag köpte mitt sto. Uppfödaren hade tre hingståringar e.Paul; Ville, Valle och Victor. 
Bild på Gränje Valkyria e.Paul vd Papenhoeve u.Wivi e.Kärlingehults Pax - Leo v Hedel. Hon har dock fått sin mammas vackra färg och inte pappas ljusa man och svans.
Om du vill veta om det är rätt Valle kan du DNA-testa din ponny mot föräldrarna. Jag gjorde så med min första valack som inte hade några papper alls när vi köpte honom, det visade sig att han hade full härstamning och han fick pass i SSS.
#1 Yes, den Valle är det, eventuellt :) Antingen det eller så måste han ha welsh i sig eller något. Det enda är att Pauls avkommor verkar ha så "vuxna" huvuden, haha. Min ser lite ut som ett welsh mountain i huvudet typ. Dessutom har han en jättebläs, vet inte om det är så vanligt för shettisar? Mamman och hennes stam kan ju i och för sig ha något att göra med det. Henne har jag sett en bild på.
#2 Hur gör man det? Jag vet inte vilka som har föräldrarna nu.
Här är en bild på min lille häst i alla fall. Ser ni något Paul-drag i honom? ;) Ber om ursäkt för att han är så tjock. Bilderna är dock ganska gamla så han har fått banta lite mer..

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#3 Valle hade/har en stor bläs. 
Vet du något om din ponnys mamma?
#4 Jaså? :D Då finns det hopp då kanske. Du vet inte om det finns någon bild på honom någonstans?
Det enda jag vet är att hon heter Silvan är rödskäck. Tror att hon bor/bodde någonstans i Småland.

Och där blev jag kär! Jösses vilken sötnos till ponny! Mitt sto är efter Paul. Trevlig tjej som fick en liten hingstunge i slutet av maj!
#6 Menar du min så kan jag bara hålla med! Charmigare kuse får man leta efter
Hur är din Paul-avkomma? De jag har läst om verkar vara ganska pigga och energiska.
Stalkade lite till och hittade Valle! Jag kan dock inte se några likheter mellan honom och min lillmule..
http://www.sukuposti.net/hevoset/373638
Sedan står det ju att han inte har några avkommor, men det kanske är för att min är "okänd"?