Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 26-efterlysningar
Läst 760 ggr
LiTTen
0

Lever Pemela än?

Hej!

För ca 10år sedan sålde vi vårat shettissto Pemela till ridskolan i lycksele. Efter ca 4 år till såldes hon till en privatperson utanför Umeå och då var hon ca 20år och hon skulle där användas som "hjälphäst" (dra vagnar med stolpar till hagar, vattenbaljor mm)

Pemela är svart och är jättesnäll! :) Jag tror att om hon lever är hon mellan 25-30år.

Allt jag vill veta är om min lilla ponny lever, hon var min häst när jag var liten och mitt tidigaste minne är tillsammans med henne (jag satt på hennes rygg fastbunden vid våran farstu, mamma skulle hämta kameran och ta kort och jag var knappt 2 år, tänkte att jag skulle bli proffsryttare med henne några år senare :P) och jag lärde mej trava och galoppera på henne senare på ridskolan.

Älskar den ponnyn av hela mitt hjärta <33

Ska även passa på att efterlysa en annan persons "föredetting" som tycks försvunnit från jordens yta…

Fia eller om hon kallas vid annat namn nu, en ca 120cm hög korsning (islandshäst/shettis troligen, shettis helt säkert) som är en skäck. Har stått i knaften, kommer inte ihåg henne väl så jag kan inte berätta så mycket mer om henne, jo hon har ett föl som heter Fenix, blandning mellan russ och Fia :P Pappan heter Nixon (u. Ilead)