Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 3364 ggr
jackaroo
0

Detta hände mig natten som var.

http://helahalsingland.se/nordanstig/gnarp/1.3652440-nagon-slappte-ut-hastarna-ur-hagen

Min älskade fina Sibell finns nu inte mer.

Jag hatar verkligen dessa två tjejer som gjorde detta mot mig. Polisen har fått deras namn. Den enas namn nämndes av olika människor som sett henne med skäcken kring halv två på natten. Många tankar snurrar om detta. Framförallt, hur i helvete tänkte dom när dom tar den ena och går över e4 utan att stänga till den dom inte tog med sig.

Tänk om dom kunde förstå vad dom gjort. Förmodligen inte. El så bryr dom sig inte. Dom är kring 18år båda två och kommer från en grannby. Jag har kollat upp dom på Facebook och vi har många gemensamma vänner. Skulle vilja skrika ut till alla vilka dom är. Har hört att dom är här i Gnarp även i kväll. Efter detta……….Jag förstår inte. Inte ett dugg. Jag bara gråter………..

<3 Sibell <3

Dior rs 487 på station 2012. Välkomna!

Moalinn
0

vad är det för nödvändigt med sånt här egentligen? ):

rest in peace .. <3

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Mini-Angel
0

Så fruktansvärt ledsamt o hemsk

Beklagar sorgen så oerhört mycket Gråter

Många tröstkramar o hoppas dessa som gjort detta får sitt straff

AusaBausa
0

nej fy så tragiskt…Lider verkligen med dig!

Hur kan människor göra  på det viset???

många tröstekramar till dig…

janehellen80
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Åh herregud säger jag bara.. blir chockad av att läsa vad som hänt dig.. VARFÖR göra så här mot djur???? Jä+++a idioter rent ut sagt..

Beklagar verkligen din förlust… Är ledsen för din skull !! Så onödigt!!

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

Kris_J
0

Så otroligt onödigt och meningslöst dumt. Tröstekramar till dig.
Hoppas de skyldiga har kurage nog att kontakta dig och ger dig någon form av förklaring.

Veritas odium paretFörvånad

ThiffannyJ
0

Men fy så hemskt Gråter Vilka idioter rent ut sagt.

Finns inga ord i världen som kan trösta.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Charlotte-Aveback
0

Nej, så fruktansvärt! Vilken förfärlig upplevelse! Måtte de få tag på de skyldiga!

Silenos
0

Beklagar !!Så onödigt o ledsamt.

[Billan]
0

Beklagar det som hänt.

Fick veta på em idag. Hoppas man kan ge dessa som gjort detta en riktig minnesbeta. Dom får bara inte komma undan.

Man borde få sätta ut deras namn så de fick skämmas rdentligt.

Ulrisa
0

Beklagar verkligen denna händelse! ursäkta, men hur jävla rubban får man bli om man gör på det viset!? Trodde de på fullaste allvar att de bara kunde "ta en häst" utan vidare? mållös… dårar!

Beklagar ännu en gång.. sänder en varm tanke till dig och sibell.

//Ulrika

Petra-Stark
0

Jag lider med dig.. Fy vad hemskt..

jackaroo
0

De skyldiga har varit hit nu i kväll och erkänt och bett om ursäkt. Vilket jag har svårt och ta. Dom var svinfulla. Den ena tjockskallen skickade en bild på sig och skäcken till en killes mobil och han kom direkt hit och visade bilden. Denna tjej såg jag på statoil här i kväll och min sambo trampa dit och hämta hit dom och skällde ut dom. Men dom behöver mer än skäll.

Vet inte själv hur jag går till väga nu. Kändes så fel att låta dom gå hem fulla som as. När fler kan råka illa ut av dom. Dom försökte på alla vis tala om att det var fel gjort av dom osv men vad kan jag säga mer än att jag var arg, ledsen och alla känslor.

Dom sa att dom trodde den andra skulle stanna kvar på gräsmattan, lös. När dom gick med skäcken.

Jag finner inga ord på hur jag känner just nu. Inte det minsta lättad absolut inte. Jag vet vad dom heter vart dom bor, deras facebook. Dom har erkänt. Vi har bildbevis.

<3 Sibell <3

VeronicaP
0

Beklagar verkligen vad som hänt dig

Idioter är vad de tjejerna är och jag hade aldrig låtit dem komma undan straff fritt , tänk även på bilisten som körde på din häst , den är ju också chockad så det enda rätta är faktiskt att namnge dem för polisen så de får ta sitt straff.

Joystick
0

Beklagar verkligen!

Svårt att finna vettiga ord att säga om detta.

ThiffannyJ
0

Jag vet att allt är skit just nu.

Men att komma och be om ursäkt, onykter, kallar inte jag att be om ursäkt. Det minsta man kan begöra är väl en ursäkt i nyktert tillstånd. Sen skulle jag polisanmäla, men det var väl redan gjort? Prata med bilisten, kanske ni kan gå i hop om skadestånd? Tjejerna ska ju få känna på att det svider, stå för ev veterinärkostander samt reparation av bilen.

Jag är ändå glad för din skull att du fick veda vad som hände. Jag förlorade själv ponnyer på ett olyckligt vis, och jag skulle ge vad som helst för att få veta vad som hände dem.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Aribigga
0

Jag blir bara arg!

Jag beklagar verkligen sorgen, att bli av med ett djur är hemskt och på detta sättet ännu värre!

lurvponnyn.vimeddjur.se

Hanna-D
0

Beklagar din förlust.

Moalinn
0

DEt va det jag tänkte skriva, Beklagar det som hände, inte okej..

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

mizabella
0

Så sjukt hemskt, beklagar verkligen.

Ärligt talat tycker jag det borde vara fängelse (som vilket mord som helst!) och man borde verkligen få publicera deras namn, hemska människor som förtjänar det sämsta. Min åsikt.

skings
0

Vilken mardröm, du är i. Kan bara hålla med Thiffany i det hon skriver. Att tjejerna är i 18 års åldern gör mig förskräckt har de inte mer i huvudert? Tänker på dig och beklagar förlusten.

JennyStaaf
0

jag blir alldeles tårögd av det här. Olyckor kan inträffa, men det här är bara dumt, galet och obegripligt. Jag tycker inte alls det bara räcker att de ber om ursäkt - klart du måste polisanmäla? det är ju både stöld och att utsätta andra för fara (tänker på trafikanterna). Sedan måste du naturligtvis få något skadestånd för din förlorade ponny…

10-åringar som vill ha en egen ponny går kanske att förstå på något konstigt sätt längst bak i huvudet, men 18-åringar? En shetlandsponny? E4:an? Det är bara dumt allting.

Trine
0

Jösses vad jag ryser när jag läser detta…

Hur kan dom vara funtade? Tycker du absolut ska ha polisen inkopplad och anmäla dom och gå vidare, dom behöver nog en minnesbeta så dom inte hittar på nå ännu värre nästa ggn….

Tänker på er, så onödigt att behöva mista en kär vän på detta vis..

Anna-72
0

Skulle kunna tänka mig att de kan få rätt mkt böter om inte annat plus att betala ut skadestånd. För det de gjort måste vara straffbart. Folk skyller på att de inte vet vad de gjort, men de vet när de gör det. Anmäl dem och gör som någon ovanstående sa gå ihop med bilisten. Fruktansvärt detta. Beklagar din förlust.

uhngoliant
0

Men jösses vilken mardröm! Skickar många styrkekramar och tankar till dig och din familj.

Kan inte förstå VARFÖR de tog hästen? Jag menar herregud hur är man funtad i skallen om man får för sig att stjäla ett djur någons familjemedlem! Och dessutom när det slutade så fruktansvärt som i detta fallet! Antar att det var en fyllegrej eller liknande men det är ingen ursäkt! Kan man inte kontrollera sig så ska man fan inte dricka heller!
Hoppas verkligen de åker dit på detta är ju faktiskt djurplågeri och dessutom stöld!

Stå på dig ge dig inte! Se till att de får sitt straff!

Petra62
0

Usch, jag avskyr när människor inte kan skilja på mitt och ditt.

Hoppas du har ork att sätta dit dom.

tröstekramar

Milla
0

beklagar och säger som många andra att dom ska polisanmälas om nu inte detta var gjort.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

HeidiH
0

Det finns ju inga ord för sånt här.. Så fruktansvärt tråkigt, idiotiskt och tragiskt.. Inget de säger elelr gör kommer ju att rätta till det som hänt, men självklart ska de få ngt slags straff. De måste ju ha begått ett brott..

Hanna-D
0

Tror iofs att brotten rubriceras som egenmäktigt förfarande och skadegörelse och inte stöld.

Till trådskaparen: Tänker på dig, vilket fruktansvärt sätt att förlora en kär vän.

[Rebecka]
0

Beklagar

Fruktansvärt och finner inga ord… Styrkekram

Santana87
0

Skickar massor o åter massor med styrke kramar.

Gör så ont i mig att läsa detta, att sånt här ens kan hända. Hemska hemska människor. Hoppas de får ett straff de sent kommer glömma

Varma hälsningar; Linda - http://lindaochalco.blogg.se/

jojjehanna
0

Så tråkigt detta.

Jag tror också på polisanmälan faktiskt. De utsatte dina hästar för fara vilket resulterade i att en dog. Men även bilisterna kunde ha råkat väldigt illa ut.

Gaiezza
0

Vilka idioter!!!

Jag beklar…..

Bacon, svaret är bacon. 

Prenses
0

Men vad i hela friden skulle de med ponnyn o göra ? Hade de ngn förklaring på  vad de skulle ha den till ?

Tyvärr är det ju så att det finns för många ungdomar som far illa idag.. då kommer väl de mest sjuka tankarna i huvudet antar jag. Man får verkligen hoppas de får hjälp! en dag kanske de förstår skadan de gjorde mot dig.

Sköt om dig! Tänker på dig! / Sabina

jackaroo
0

Fy det är så mycket nu. Men jag ska försöka skriva ihop lite här.

Självklart är tjejerna polisanmälda med namn och även bilden är skickad till polisen. Jag har lämnat in uppgifter på exakt vilket hus dom bor i och vad föräldrarna heter. När jag nämnde föräldrarnas namn så sa polisen såhär. - Jaha jaså, ja då vet jag vad dom brås på. Båda tjejerna och deras föräldrar är alltså kändisar hos polisen i många olika sammanhang. Stöld, skadegörelse, fylla och droger.

Tjejerna har ridit på skäcken det erkände dom. Sen släppte dom henne på andra sidan e4 , dom sa att hon ville stå bredvid kossorna där dom släppte henne.( helt sjukt)Vi hann se henne och fånga henne när hon sprang hemåt mot e4 där vi stod. Dom beskrev minsta detalj den natten, hur full är man då egentligen?

Vad som händer nu vet jag inte och när. Polisen hade lite folk och la ärendet i högen med alla andra ärenden som oxå behöver utredas.

Jag har pratat med tjejen som körde och vi kommer kämpa för det här. Inget var vårat fel. Jag hoppas dom får ett straff av nått slag och att vi får ersättning.

Tjejerna har nog inget vettigt tänk alls. Dom kommer inte sluta upp med det dom gör. Kanske dom slutar med att stjäla hästar, men inte med allt annat. Nu torsdag fredag och lördag är det Bilträff och fest här i Gnarp på andra sidan e4 av där vi bor. Jag fick ett sms sent igår att en av dom var där på fest. Så mina tre pållar jag har kvar står nu inne dessa nätter. Ingen lugn stund ännu. Jag springer och kollar ut stup i ett och sover dåligt. Jag vill verkligen inte att detta ska hända igen. Känner mig inte ett dugg lugn. Jag vill inte att en till häst hästägare el bilist ska få vara med om detta.

Jag saknar Sibell så oerhört mycket! Varje gång jag kom till hagen vilket väder det än varit så ser jag bara en otroligt fin ponny som glädjer mig varje gång. Hon gjorde mig lycklig. Hon finns nu inte mer. Det gör så ont i mig när jag tänker på henne. Så många ggr som jag har berättat för folk vilken otroligt fin ponny jag har. Snäll mot barn, fantastisk att köra och inte ens vrider på örat när vi står nere vid e4 och ska köra över med barn i vagnen och lastbilar från vartenda håll. Hoppas hennes dotter som jag har ärver allt detta.

Tack för alla stöttningar.

<3 Sibell <3