Blommorna till AVN
Blommorna till AVN blev mycket uppskattade. Mottagarna blev uppriktigt glada, förvånade och faktiskt lite rörda av detta initiativ. Torsten Jeppsson läste upp ett följebrev som Anna Lundin författat och instämde på SSS vägnar i tacket till AVN.
Strax före utdelandet hade det informerats i högtalarna om att AVN nyligen fått ett otrevligt, anonymt brev. Man kan undra vad det finns för människor som gör på detta sätt.
När jag skulle åka blev jag hejdad av en av ledamöterna i AVN som än en gång tackade.
Jag tycker AVN är väl värda blommorna och det kändes mycket bra att de fick detta just idag. Tack Anna Lundin för en strålande idé!

Åh, vad kul! Tusen tack Anna för att du tog på dig att organisera detta och presentera blommorna på ett så trevligt sätt!
#1 Kan bara instämma! Men vad håller folk på med?? Anonyma brev!!!

Tack Anna och AC (som också var med på starten)!
Jag är ju attans nyfiken på vad som stod i brevet som lästes upp!?
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Jadu, det var en bra fråga som jag inte kan svara på. Missade tyvärr lite av det. Men Anna kan nog svara när hon kommer hem.
Eller menar du det anonyma brevet? Det lästes inte upp, det berättades det om.

Hur kan en del folk bara med o göra så, fy tusan. Fick en kort pratstund m Morgan, han berättade oxå hur många som ringer som i kväll o dagen där på o är vrål arga mm. Jag tycker dem gör ett otroligt jobb !!!!
Tack Anna för att du fixade detta till AVN, det är dom verkligen värda, vilket jobb dom gör..

#4 Nej, jag menade "vårt" brev. Det anonyma är inte lika intressant. Det är fegt och larvigt att skicka anonyma brev. Kan man inte stå för sin åsikt kan man lika gärna vara tyst. Hoppas att vårt brev vägde upp det otrevliga anonyma.
/Cattis

Tack! Känns ju extra kul då, när de fick otrevligt brev. Kul att höra att det uppskattades 
MYCKET bra jobbat Anna och tack Torsten (även om han inte läser här) för att du hjälpte oss att läsa upp det för nämnden 

Tack även till dig A-C, du var ju med och drog igång det hela.
Vet ni!
Att få se minen på gubbarna och Ullis gjorde att det var värt allt och lite till!
Fast jag ska ta det från början… Jag lämnade en snabbt ihoprafsad text till Torstan, så att jag skulle slippa bli personlighentskluven - det fanns ju bara mikrofon i domartornet… Jag har inte kvar lappen, men ska försöka återskapa den ur minnet. Det roliga var dock att Torsten var helt med på noterna och inledde det hela med en personlig kommentar, typisk just honom… :D
"På internet finns ju diskussionsforum säjs det och där snackas det en hel del har jag förstått… Men den här gången är det POSITIVT!!" Sen fortsatte han med den lilla text jag rafsade ihop till honom:
"Ett spontant inlägg på ett internetforum gjorde att ett antal intresserade och uppfödare av shetlandsponnyer på ett konkret sätt ville visa sin uppskattning för det arbete avelsvärderingsnämnden lägger ner. De delar med sig av sin kunskap och erfarenhet så att fler har möjlighet att lyckas och lära."
Sen var det nåt svammel om att blommorna är vårt tack och att de förgyller tillvaron både nu och en lång tid framöver.
Blompåsen bestod ju, som sagt, av en rosplanta, en kruka minipåskliljor och en blommande Lyckliga Lotta.
I varje blompåse låg en liten folder med en lite mer omfattande text, Cattis gör en artikel med den texten!
Det roliga i kråksången var också att nämnden stod med ryggen mot mig, vända mot de hingstar som skulle få höjd avelsvärdeklass. Dvs de såg inte att jag smög fram till dem medan Torstan läste upp brevet, så det var en TOTAL överraskning för dem när jag stack fram min lilla nuna med några blompåsar i händerna.
Jag överdriver inte när jag säjer att de blev lite blanka i ögonen!!
Det var helt klart MIN bästa stund för dagen, att se hur glada de blev och att överraskningen verkligen fungerat!

Och jag har det på bild!

#11: Det måste ha varit en häftig upplevelse! Perfekt timing också! Kanon, Anna!
Sen kan man ju också lägga till att SSS inte hade något att dela ut till dem…. Utan detta var det de fick idag….

#13 :-D
/Cattis
#0 Jodu! Tack! Det verkar vara populärt att skicka runt elaka anonyma brev till folk i syfte att såra eller vad en del nu verkar vara ute efter.
Jättekul att det blev uppskattat och tack till Anna som höll i det mesta kring blommorna!
STORT TACK till Anna som kom med en så bra idè, känns ju väldigt viktigt att dom förstår hur betydelsefulla dom är!!!
/Mai, Maria, Lena

Jag har precis fått ett mail av nämndens ordförande Morgan Johnsson som vill att jag skall hälsa följande:
"Det VÄRMDE ända in i hjärtat. Det var inte så speciellt långt till tårar för min del. Det känns att allt "slit" med detta inte är förgäves. Naturligtvis så är ju inte alla hingstägare glada, men jag tror att i förlängningen så förstår de flesta att vi bara menar väl och då för framtidens shetlandsavel. Om jag skall försöka att förklara hur det kändes att få era blommor, så kanske ni förstår om jag säger att det var som att få flera godkända hingstar på en och samma gång. ÄNNU EN GÅNG HJÄRTLIGT STORT TACK."
/Cattis
#18 Nu blev jag blank i ögonen…

#19 Mej me……
#19 #20
Samma här

#18 Så kul att det uppskattades! De är verkligen värda allt beröm de kan få för allt jobb de lägger ner.

Jätte kul att det uppskattades / Älvåsens