Bredd på vagn
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hur bred är denna typ av vagn, någon som vet?
Hur bred bör en vagn för A-ponnypar vara som minst - och då menar jag inte tävlingsgodkänt mått utan om det finns någon riktlinje om hur smal den kan vara utan att vara en potentiell säkerhetsrisk.
Hej.
Tror denna vagn är 105 cm minst iaf i bredd.
Jag vill ha en som är i den bredden för shettis.
Men gärna 125 cm.
Tipprisken osv minskar då.

Ju bredare vagn desto mindre tipprisk är det ju. Jag skulle inte vilja ha under 120-125 cm mellan hjulen på en parvagn, men det beror ju också på höjden. Är den ovanligt hög så vill jag kompensera med ännu mer bredd.
Jag har sett en 4-hjulsvagn som en viss "billighetsförsäljare" säljer och den är cirka 100 cm bred och ser ut att tippa om man nyser i närheten av den… *Rys*
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Det är vi (Shettis-Shoppen) som säljer denna vagn.
Nu är ju inte den byggd för att köra hinderkörning med, det är den för smal för. Men vanlig körning och även dressyr passar den utmärkt till.
Jag har använt den till hingstarna och kört i både skog och på vägar. Den fungerar alldeles utmärkt till det och jag har aldrig fått känslan av att den skulle välta. Tycker den är väldigt stadig.

#3 Vet du vad spårvidden ligger på? Tänkte aldrig på att mäta den jag hade… Tyckte f ö den fungerade bra den gången jag hann köra den (innan jag fick ett erbjudande jag inte kunde motstå).