Hyra ponny?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kan man göra det? Hyra över sommaren. Hur brukar villkoren se ut isf? Vad ska man själv tänka på för att det verkligen är den sorts ponny som utlovas som man hyr?
Jag har två barn, men bara en ponny. 6-åringen har börjat rida på vår ponny, men än så länge går det bara med vuxen i snöre. Gas, broms och styre är ännu inte inlärt. Det är jättemysigt att tuffa runt hela familjen: Jag på min ridhäst, dottern på vår ponny, maken som leder ponny samtidigt som han knuffar 3-årige sonen i sulky.
Men nästa år kommer vår son att vara för stor för att åka sulky och jag tror inte att dotter + ponny är redo att rida med mig själva. Dessutom vill sonen gärna rida, men han tycker att vår ponny, som är 110 cm hög och ganska kraftig, är för stor för honom. Han har ridit en minishettis på ponnylekis och en sån vill han ha!
Vi funderar alltså på att ev. hyra en liten, barnvänlig sommarshettis som går att rida på och gärna även köra och där utrustning ingår. Finns sådant även i verkliga livet eller är det bara en önskedröm?