Hederspriser
Då frågan har kommit upp, tänkte jag höra hur det ser ut i landet:)!
T ex hederspris till de ponnyer som erhåller guld på utställning, är det bara för medlemmar i lokalföreningen eller är det för alla som ställer ut?
Hur ser det ut i Väst, Öst, Nord, Gotland?
Vissa hederspriser skall ju ansökas om, dessa priser är ju endast för medlemmar i de lokala föreningarna!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hederspriser på utställning har i Nord getts till utställare oavsett medlemsskap eller ej. Policyn är att kostnaden för alla priser ska kunna bäras av utställningen (anmälningsavgifter och framförallt sponsorer) och alltså inte bekostas av föreningens kassa (=medlemmarnas pengar).
Vi ser ju gärna utställare från andra lokalföreningar hos oss och de som inte är medlemmar alls (av min erfarenhet en mycket liten del) betalar ju ändå dubbel avgift och då kan jag tycka att de kan få ut lika mycket som alla andra. Min åsikt alltså, och inte nödvändigtvis Shetland Nords officiella hållning i frågan.
Utmärkelser som Nordponnyn och Nords uppfödarpris är ju däremot till för våra medlemmar, varför det krävs medlemsskap.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Under den tiden jag varit med och anordnat utställningar i Öst, har det fungerat som #1 beskriver ovan.
Beroende på utställningsplats och sponsorpengar, har Öst haft gratis frukt och godis, kaffe/bullar och lotterier där man vunnit på deltagande ponnyers nummer. Det vet jag att Nord också haft.
Det är jättekul när det kommer långväga gäster och för mig personligen, otänkbart att de inte skulle få möjlighet att tävla om samtliga priser.
Jag har varit på många utställningar genom åren, alla ponnyer oavsätt vilken lokalförening ägaren tillhör har fått varit med och tävlat om samtliga hederspriser.