Mätning/Premiering
Om jag förstår dom nya reglerna ang mätning på premiering här
Så ska inte mitt sto behövas mätas om iår?
Hon premierades som 4 åring och ska nu visas fram igen.
Hur tolkar ni texten?
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#0 Fick hon lägst G då ska hon inte mätas som jag uppfattar det.
Personligen tycker jag att de nya reglerna gällande mätning är förkastliga. Visst, det är inte jättemånga som växer så mycket efter 4 års ålder. Men jag vill veta lite mer ungefär hur stora de stora är om de växt efter de första mätningarna.
Veritas odium paretFörvånad

Mitt ministo är mätt till 86 som fyra åring så jag är glad att slippa mäta henne igen. 
Men jag håller annars med dig!
Tack för svar.
Ja hon fick G
www.gullsmyrastuteri.se
#2 Jag tror säkert många är jättenöjda med nyordningen gällande mätningen.
Efter en snabbkoll i reglementena har jag inte hittat att domaren äger rätt att kontrollmäta, om det stämmer att det inte finns inskrivet så blir ju reglerna lite märkliga då avkommor som ska ligga till grund för meriter inte får vara över maxmått enligt rasbeskrivningen.
Tacksam om någon kan rätta mig om jag har fel gällande huruvida de äger rätt att kontrollmäta eller ej vid premiering. Vad jag sett hittils kan jag inte hitta det.

Så om jag ska visa fram Jasmin igen (behöver jag ju inte) så ska inte hon behöva mätas då, hon fick ju GI som 4 åring och mättes då :D
#5 Ja så står det, bra va
Vad de står behöver de inte heller mätas för pappershöjning…skulle man plötsligt kräva mätintyg då blir det helt motstridigt.
(Mig veterligen är de reglerna i reglementena som gäller, själklart kanske man inte alltid har allt nedtecknat och saker och ting måste överklagas eller avgöras av besvärnämnden för att få fram ett avgörande och om inte det är till belåtenhet kanske man drar det upp till jordbruksverket osv) lätt förenklat

Man får väl ta med sig storeglementet 
www.gullsmyrastuteri.se

#6 Yapp jätte bra :D