Onepiece :)
Finns det någon som har sytt ett sånt här utställningstäcke med hals själv nån gång? Är det någon som har några råd att ge om detta? :)
Tyckte de var för dyra för hur sällan man använder dem så jag tänkte göra ett eget :)
Men nån kanske har sytt på en hals på ett redan beffintligt täcke? Tell me :)
Jag har aldrig sytt ett men det borde väl inte vara så svårt? Min mamma har nog gjort det någon gång, kallade det täcket för pyjamasen ^^
lurvponnyn.vimeddjur.se
Passande namn! :) Tänkte försöka få på en par lite kortare ben där bak oxå eftersom han har vita haser och alltid bajsar ner dom :-S
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min mamma sydde två stycken för flera år sedan, innan eller samtidigt som boette täckena kom.
Har för mig att hon tog ett täcke som satt bra som mall, och utgick i fårn det och sydde. Men om det blev billigare än att köpa ett färdigt halstäcke tror jag inte.
Vårt tips är att mäta halslängden när ponnyn har huvudet i backen, vi mätte när ponnyn stod uppbunden och det blev en för kort hals på täcket.
Delad glädje är dubbel glädje :)
Funderar på att tvinga min mamma att tillverka ett sådant åt mitt sto. Kan inte sy alls själv tyvärr. Men funderar på att göra det i tunn stretchig fleece, men risken är väl att hästen blir super elektrisk är jag rädd…
Hur som så tänkte jag ha en hals på täcket som man får kränga över huvudet och istället för kryssgjordar vill jag ha en platta som man fäster med kardborre. Just nu funderar jag på om det är möjligt att bygga in en svanspåse i bygget oxå 
Vill iallafall att täcket ska sitta mycket slimmat och vara tunt.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det borde väl gå att ta ett exemtäcke som mall och bara sy ett snarlikt i ett annat material. Jag skulle inte välja fleece, just för att täcket smiter åt överallt runt kroppen och det skulle bilda massor med statisk elekricitet, samt bli rätt varmt för hästen. Lycra eller spandex brukar ju köpestäckena vara sydda i, för comfortens skull och för att inte damm och spån och sånt ska fastna. Men en stark bomullsväv borde fungera också, om man bara tar till tillräckligt med vidd så att hästen kan röra sig utan att det blir stumt.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Låter intresant, fins det någo som har en bild på ett sådant här täcke.