Avelshingst
Avelshingst
Camillo har gjort sitt på Stuteri Hagalyckan och söker därför ett gott hem. Han är arbetsnarkoman av födsel och ohejdad vana. Har lämnat 5 diplomdöttrar och 1 godkänd son, Kompis Zetor RS 452. Camillo har betäckt sparsamt under åren då han också använts. Avkommorna är ca 87 % i klass I, tom 2005 betäckt 54 ston. Ansökt om avelvärdehöjning 2007.Camillo har ett travrekord på 2.57,2, har gjort kvalitetsbedömning som 5-åring och är den högst bedömda hittills allround. Löshoppade 8-9, visad exteriört med som högst 42 poäng. Camillo har mycket bra gångarter och lämnar detta till sina avkommor och har mer än en gång fått 9:or för sina rörelser.Camillo är grovbent, långlinjerad och har en vackert kopparfärgad fuxfärg med något ljusare man och svans som är väldigt riklig.Vid generalmönstringen -98 premierades han B och klass I samt och 2003 med GI tom 2008.Camillo betäcker både vid hand och fritt och har en mycket bra relation med fölungarna och speciellt hingstfölen. Däremot fostrar han unghingstar hårt när dom fyllt 2 år och går i hans flock under vinterhalvåret. Camillo har hög dräktighet på fribetäckning.Kontakta gärna Kristina för mer information.
Pris
35.000 kr
Kontaktuppgifter
Postnr/Ort/Län
46595 | Nossebro | Västra Götalands län
Telefon
0512-41121 | 0733-448800
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ 17 att man inte har pengar för jag gillar honom super mycket, en riktigt snygg hingst.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Håller med Milla, tyvärr har inte jag heller de pengarna just nu annars hade jag tagit hónom direkt. Super snygg, hoppas han får ett nytt gott hem där han får göra nytta och vara alla till glädje många år till.
Vad blir det för staion på honom 2007?
#3 Han står hos mig om ingen annan är intresserad dvs.