Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 644 ggr
sanne
0

God Morgon 18 April

Go morrn.

ser ut o bli en ganska fin dag i dag oxå, kom några ynka droppar regn igår, ser ju gärna att det kommer lite tillså gräset börjar växa.

Inget föl inatt heller, suck.. men en dag så !! Ska nu strax till jobbet  och sen är det sonen´s ridskola, sen hem till soffan o kolla monitorn.

Ha en bra dag allesammans

zettan
0

Morrn morrn!

Idag vaknade ja upp till att det var ngt som rann nerförtakfönstret ner på ett akvarium som står nedanför. plopp plopp plopp plopp. Hm var bara att gå upp och stänga takfönstret. Ska de regna idag tro? I så fall blir det nog inte så mkt.

Min bror ringde i går. Han undrade om ja kunde passa lille Elias några timmar i eftrmiddag. Så det ska ja göra idag. Som tur var hade ja planerat att vara hästledig idag. Men ja trodde mer på att ja skulle vara helt ledig och städa och så. Men passa Elias de är roligt så de gör ja gärna.

Nu är det dags för jobbet. känner inte alls för att jobba idag. men men det är bara att bita ihop och se glad ut.

Ha en bra dag alla

kram

Cattis
0

God morgon!

Det börjar klarna upp även här. Det har regnat lite inatt, med betoning på lite - alldeles för lite. Skulle gärna se att det fick vräka ner ett par nätter och sen sol på det, sen är betet starx klart. Men nej, det kommer lite grann, som i princip dunstar bort samma sekund som det når marken Fundersam
Nåja, man får vara glad för det lilla, det lär ju knappast skada.

Fölvakat hela natten har jag gjort, men jag ger mig tusan på att hon kommer vänta tills det gått ett par dagar och jag tänker "hon lurar mig nog i natt igen" och så stannar jag hemma och sover. Och då kommer hon göra just det, lura mig och föla. Bah!
Jag har suttit hos henne nyss och bett mkt snällt att hon skall klara av detta idag, så vi båda slipper detta. Jag tvivlar på att hon brydde sig det minsta om mina böner. Cool Jag tyckte hon mest verkade intresserad av att jag skulle klia henne under magen. Skrikandes

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Mannas
0

God Morgon!

Här har vi minusgrader men det ser ändå ut att bli en rätt fin och solig dag.Fölvakat ja,det gör jag redan fast det borde vara nån vecka ännu.Springer och kollar juvret som inte knappt är nåt juver och är helt super nervös.Hoppas verkligen man blir lite mindre nervös med åren ;)

Nu ska jag iväg och skjutsa svärmor till sjukhuset,hon ska snart bli bypass opererad så nu ska vi på information.

Ha en bra dag!

Puzzel
0

Godmorgon här är mulet idag, ser ut att komma regn och det behövs så man får något bete alls. Annars kommer dagen bestå av tvätt, städning, läxor och sen belöningen stallet en stund. Ska bli skönt.

#0 Håller tummarna för er att det kommer en söt liten fölis snart.

#1 Hörs senare, hoppas det går bra att jobba, själv har jag knappt fått sova pga att kaninen busat runt med marsvinen är så förbaskat lätt väckt, sen har Dennis legat högt i natt suck.

Annette
0

God Morgon!

Här är maken dålig. Pollenallergi, astma och till råga på allt någon halsinfektion. Han får uppsöka vårdcentralen, för han är riktigt risig. Ungarna skall till skolskogen hela dagen, så nu är ryggsäckarna fulla med mat. Själv skall jag rusa iväg och städa pastorsexpeditionen.

UG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! Hos oss (Eskilstuna) vaknade vi upp till snö, nu har det övergått till regn. Jättebra tycker jag. Har vård av sjukt barn idag, Alvin har feber stackarn.

Ser fram emot helgen då det är träning i presicionskörning i Rimbo utanför Uppsala. Info finns på www.klubbenshetland.se

Bilden är från igår, snacka om väderomslag!

RebeckaKihlberg
0

God morgon!

I Lund regnande det igår, men som fler sagt så var det knappt lönt. Själv är jag besvärad av all pollen..känner mig helt mossig och hängig Ledsen.

En bra sak som händer idag är att min kära bror kommer hem från Afghanistan efter att varit borta i 6mån. Ska bli så skönt att ha honom på hemmaplan igen då läget där nere bli värre och värre.

Dags att jobba, hoppas ni får en trevlig dag!

Marta
0

Idag är det Lulans dag, GRATTIS LINA !!!   Kyss

Tyvärr kan jag inte komma och äta tårta, måste vara hemmma och vänta på vetrinären..

VeronicaP
0

Morrn morrn , här skiner solen ,men vinden är kall. Det blixtrade och åskade några rejäla knallar här i går kväll, men inte kom det så mycket regn inte , några droppar bara .
Ja jag måste nog också ha lite ont av allergin nu då jag också är täppt i näsa och känner mig allmänt kass. Snart dags att åka till jobbet .

Lulan
0

#8 Tack ska du ha, om du ändrar dig så är det tårta ikväll halv 7 :) Hoppas att det inte är något allvarligt för att veterinären måste komma ut.

Solen skiner här uppe hos oss, men endast 2 grader varmt.

Ha en bra dag alla!

RebeckaKihlberg
0

#10 Grattis på födelsedagen!!

Charlotte-Aveback
0

#10: Grattis på födelsedagen! Glad

jecki
0

Godmorgon. Här i småland har det regnat en hel del i natt,det var vattenpölar ute.Kom en liten skvätt på morrnen oxå. Det behövs verkligen nu så betet börjar o växa.Har varit i staden på morgonen och tagit glutenprover på min dotter,blev inga tagna igår då vi fastnade i en trafikstockning pga olycka,inga allvarligt skadade iallafall men det är ändå otäckt,så då fick vi knalla upp tidigare idag istället. Har väl tänkt att träna lillkilen lite socialt idag. Ha en bra dag.

Mulla
0

go morron! idag blir det resa till stockholm med klassen! ska bli kul att komma bort från klassrummen och datorerna ett tag! Idag har vi fått våra studentmössor! Nu är det inte långt kvar till studenten! Jag längtar!!! Ha en bra dag!

Denna kommentar har tagits bort.
[Jemla]
0

God förmiddag!

Nu har man just skrivit nationellt prov i Svenska B, jippie. Men det gick ganska bra tror jag.

Ha en bra dag allihopa och #10: Grattis!

Marta
0

#10 Tre CEM test är nu gjorda! Så det var inget otrevligt.

Cattis
0

#10 Grattis!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Lulan
0

#17 - Då så, det var skönt att höra.

Tack för alla gratulationer!

AusaBausa
0

God kväll! I dag när jag precis släppt iväg ungarna till bussen så börjar det regna… slängde mig  i bilen(skulle ändå strax köra till jobbet) haffade dem precis innan det började hagla… bilen var alldeles vit. Hrm! det blev dock fint igen på dagen men nu framåt kvällen har det regnat lite igen…

har inte blivit mkt gjort här i dag. Var o klippte mig o det var skönt. Riktig vårklippning, kort o bort m det sista av den gamla hårfärgningen så nu är man äkta brunett igen. Hem o laga mat, lite dator och sen väntar hästarna o sen hem till disken…

Ha en bra kväll alla !

Tigrou
0

God kväll!

Ja ha då härjar A2 i Karlskoga snacka om att man blir paranoid med tempen, tur att det är en sådan som går på 15 sekunder annars hade man nog varit stel i armen nu. Det värsta är att en av hästarna som är sjuka stod brevid våran i torsdags när de startade. Vi har alla vaccinerade men man vet ju aldrig de kan ju bli "lite" sjuka och dessutom kan de ju vara smittbärare.

Annars är jag proppmätt efter ett 70 års kalas som precis avslutades sonen dunsade ner på kudden och sov direkt tänk om det vore så för en annan. I dag gick våran Peugeot igenom besiktningen så nu ska den bara säljas. Så om någon är intresserad av en bra dragbil (får dra 1500 på B-körkort) så hör av er! I morgon ska volvon in på verkstad och byta vinkelväxel och stag bak det skulle "bara" gå på ca: 14000 och det är kanske inte något man har i byrålådan, inte jag i alla fall. Hoppas bara det stannar där och inte blir ännu mer.