Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 1857 ggr
monnet_96
0

Ställa ut

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska ställa ut mitt minishettis sto. Och är endel jag funderar på, hon är mörkfux. Vilken färg borde jag ha på tränset. Är det ens egen smak eller finns det några rekomendationer?

Jag förstår att jag ska ha vita eller ljusa buxor eftersom hon är så mörk.

När jag ställer upp henne kan jag då huka mig ned framför henne eller ska jag stå?

Mvh Monnet

PP
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad för slags grimma/träns och färg på detta är en smaksak. Vitt är populärt, brunt bryter inte av lika mycket på en fux och svart fungerar alltid. ;-)

Jag tycker att du ska stå upp när du ställer upp. Hästar är hästar, även om de är små, och ska behandlas med respekt och säkerhetstänkande. Vem skulle sätta sej på huk framför en halvblodshäst..?

AusaBausa
0

säger samma..smaken är olika..

Har hört ngn säga att vill man framhäva huvudet ska man ha liknande färg på grimma/träns som färgen på huvudet..vill man förminska (förvilla bort) ett större huvud tar man vitt…

rätta mig om jag har fel… ;-)

Ellinor Johansson
0

Vilken söt liten dam, gillar färgen starkt.

Moheda
0

#2 tror det är svårt att "lura" en erfaren domare med färgen på tränset. Flört

AusaBausa
0

#4 förvilla skrev jag o menar helhetssynen men självklart lurar man ju ingen domare på det… Flört

Väldigt söt häst o färgen var verkligen fin på henne..

monnet_96
0

Ja tycker med att färgen är fin och hoppas på att domarna tycker hon är en fin häst imorgon, men för oss är hon perfekt ändå vad än domarna säger, är bara en kul grej o se vad domarna tycker!

PP - Vad roligt du tänker, vem skulle oavsett ras stå i knähöjd med en häst? Jag tänkte på att komma ner till hennes huvud nivå. Om jag står jag rakt upp framför henne får inte jag tyglarna mina händer under hennes haka så den känns inte bra o inte kunna vara med henne där. Jag åker till utställningen i tid o ser hur andra ställer ut =)

janehellen80
0

Tycker du ska försöka stå.. sträck på dig och var stolt över din ponny … går det inte ha lite lösa tyglar så du har dom framför dig ? om du förstår hur jag menar..

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

monnet_96
0

Ja jag är inne i en annan ras och vill inte bara ställa henne framför domaren utan kunna korrigera hur hon står =) Men vi får göra det bästa av det =) Ja jag får nog försöka ha lite lösa tyglar att ja inte är i vägen!

janehellen80
0

Jag brukar gå ut lite vid sidan och kika hur hästen står… lr man böjer ner sig och står hästen rätt ställer jag mig framför igen… annars ställer jag upp igen ;)

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

PP
0

#6 Faktum är att det oxå finns domare som tycker det ser väldigt illa ut att sätta sej på huk/ställa sej på knä framför. De tycker att man nedvärderar vår ras när man behandlar dem som hundar…

Lycka till på utställningen!