När betäcka?
Har ni börjat betäcka än? Om inte, när har ni planerat att betäcka era ston?
Har gjort i ordning sommarhagen och hingstens betäckningshage i dag så nu är vi klara här att börja när som helst 
Funderar på att släppa ett par i morgon men det kan ju bli väldigt tidigt om de tar sig direkt…
Har redan två ston går med hingsten, vi körde igång när det blev väderomslag till varmt o skönt väder, då kom brunsterna på riktigt också. Det är klart, det kan bli tidiga föl, men själv tycker jag inte det gör så mycket.
Har egentligen ingenting emot tidiga föl heller men jag vill kunna få ut dem på bete så fort som möjligt. Hoppas det inte blir en lika långdragen vinter nästa år som det varit i år…

Får jag välja vill jag att fölen föds i maj, juni.
Vi har inte satt igång ännu.
har ett sto hos hingst redan. Brunstar för fullt. Det andra stoet får nog föla först innan hon ska betäckas… känns så 
Annars tycker jag om när dom föds maj/juni. April är lite tidigt men jag vill ha hem treåringen sedan för att få henne i form till premieringen.

Jag har två egna ston och ett inackorderat hos hingsten redan. Jag var "tvungen" att ge honom ngt att pyssla med då jag släppte de andra på bete. Han sprang bokstavligen häcken av sig på två dagar. Nu är han lugn igen. förutom att han försöker ge unghingsten dödande blickar. :-)
Bara inackorderade stoet har brunstat ordentligt. En av mina brunstade och släppte nästan till i förrgår, men sen blev det inte ngt mer. Personligen håller jag tummarna för att de inte tar sig på ett par veckor till.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Dreja brunstar nu men vi vill vänta till nästa brunst.

Har lite samma problem som du Cattis just nu springer mest och jagar alla bilarna som kör förbi och på det viset gör han ju av en massa hull som kan vara bra att ha annars.
men Lina ska snart in till han igen efter mycker förvirrande så har vi bestämt oss för att betäcka hennei år igen och ho borde komma i brunst runt den 18 så snart så är vi redo *ler*.
Majsan ska jag köra ner till Dalsgårds på måndagen den 15 maj …
har ett sto hos hingst redan, hon åkte i början av maj brunstar om nu. Vill hellre ha tidiga fölningar så att jag har dom på stall i någon vecka innan jag släpper på bete.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Vi släpper först i juni, så än så länge får hingstarna hålla sig liiiiite till. 
*puttar upp*
Har ni börjat betäcka än?
Vi släppte hingsten i torsdags, han har just nu två damer och är så nöjd, fler kommer i veckan. Hoppas vädret blir lite bättre bara…

Madgic har inte fått in någon ännu men Lina börjar ju brunsta när som helst bara att hålla koll på henne *ler*..
I Hälsingland på Lindebys Suteri kör vi för fullt
Välkommna 
Jag hade planerat att köra Cocos till hingsten i fredags, men då hade hon redan hunnit gå ur brunsten… (26 dygn efter fölningen) Så hon får snällt vänta till nästa brunst - som väl sammanfaller med kommande utställning, typ *suck*
Zeb-stackarn får bara agera teaser/tester när Cocos ska kollas. De har ju samma pappa så han får inte träffa henne närmare än så. Och vi har inga inbokade ston heller så jag vet inte riktigt hur det ska bli för honom… Hoppas få köpa ett halvt sto (som jag nämnt i annan tråd) åt honom så att han slipper gå ensam hela sommaren i alla fall..
#14 kan du inte leasa ut honom då?
Vi har inte satt igång. Kommer släppa våra ston i mitten av juni.
#16 lagom tycker jag. Hade jag inte skullat ha treåringen hemma i juli hade jag väntat med henne också. Men måste ju premiera ju
Eftersom jag fick dåliga erfarenheter av tidig betäckning och de två andra som fölade levande föl ville absolut föla ute så får det bli senare…
Hur många är det som kommit igång med BETÄCKNINGARNA 2007??

#19 Jag väntar bara på brunst, sen ska mitt sto betäckas. Men jag börjar undra om hon brunstar tyst…? Hon visade "riktig" brunst i vintras, men sedan dess har hon inte brunstat vad jag har sett. Jag har kollat slemhinnorna på henne några gånger i veckan, bara för att inte missa nån brunst, men hon har ändå inte visat nån förändring. Och hon har ju hingsten på andra sidan staketet, så hon har ju all anledning att visa tydlig brunst, tycker man…
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#19 hade det inte varit bättre att skapa en ny tråd för årets betäckningar??

#21 Jag håller med.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.