Miss på Premiering....
Nu har det hänt mig med
Dom hade glömt fyllt i ett G på mitt stos papper så jag fick tillbaka alltihopa.
Kan inte rå för att bli lite smått irriterad då det inte precis är första gången dom för protokoll…..
Har mailat premieringsförättaren utan svar,hittar dock inget telenummer
Nån som har något förslag på vad jag gör nu?

Ring den som är ansvarig på premieringen , finns alltid en ansvarig.
De höll på att missa det i Hjärnarp men då Yvonne hann se det innan jag själv såg mina pappaer så fixa det sig och de ropade ut de och jag tror att alla shettisarna fick sina papper fixade.
Kan vara så att den som är ringsekreterare kan ha missat fylla i det , vet att premierings förättaren inte hinner skriva papprerna utan skriver ju bara under.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hände mig med för nått år sedan. Jag ringde Ronny ( som dömde då, hittade nr på Svehast.se sida el om jag ringde SH och fick det)) fick hans adress och skickade dit papperet så gjorde han ett G och skrev sitt namn igen vid bokstaven. För säkerhetsskull skickade jag med ett frankerat kuvert med min adress på, så han behövde bara stoppa det på lådan sedan. Gick snabbt och smidigt.
mvh sara
<3 Sibell <3
Dior rs 487 på station 2012. Välkomna!
Har hänt mej med, bara visa igen fick jag till svar. hon hade rätt till G1 men stod G2 på pappret… Inte kul
Bara att ringa Tova Wallbom! Hennes nr står i premieringskatalogen! Har redan pratat med henne, hon skulle skicka mej en ny rossett :)
Jag har fått hjälp avv SSS. Tog tid innan jag hittade rätt vart jag skulle vända mig, men nu är det fixat.

#4 Fast det här var i Julita 
Tack alla!
Vadå visade du på 2 premieringar? Inte samma hästar va?
Säger som tidigare… Den man ska vara arg på är sig själv. Man har en skyldighet som hästägare att kolla när man hämtar protokollet att allt är korrekt ifyllt.
Kontakta SH, dom håller i allt nu och föreningarna får inte göra ett skvatt utan deras medgivande
Medarbetare på djurskydd.ifokus

#7 Nej nej,har ju ett gäng hästar! 
#8 Tur att du alltid är så duktig!! Detta var alldeles första gången för mig så jag visste inte bättre utan litade på de som skrev. Trodde faktiskt man kunde göra det….. Men NU vet jag ju!

#9 Man lär av sina misstag , Vi har en häst som fick avelsdiplom som 3 åring men som fick G och det missade jag hon skulle haft GI men jag orkar inte bry mig om det och hon är ju ändå berättigad till GI nu då hon har fått Such och en som har fått GII också avelsdiplom .'
Men nu när de är klass I så får de bara G , vad jag förstod det som så delar de bara ut GI eller G nu på premieringarna och GII bara när de gjort bruks eller föl vid sidan

Jag tycker faktiskt inte att "man får skylla sej själv" om protokollen inte är rätt ifyllda. Man betalar för en avelsvärdering där utdelning av avelsvärdeklass ingår och då är det oxå premieringsförättarens ansvar!
Alla kan missa, det ligger ju lixom i människans natur, men det som blir fel måste ju oxå kunna rättas till. Som hästägare ska du inte drabbas av andras misstag/slarv. Himla bekvämt att säga att det är hästägarens skyldighet att kolla protokoll - man kan ju hoppas att detsamma gäller för den som signerar. Hur vet de annars vad de skriver under på…
#11 Tyvärr är det så att man får "skylla sig själv" … Arrangören eller domaren har ingen skyldighet att kolla vad som blir rätt eller fel. Det bara är så. Därför är det viktigt att påminnna varandra om detta hela hela tiden. Domaren vet väl adrig vad denne signerar?? Kan ju glo på ett håll å ha papper och penna på ett annat håll känns det som…
#9 Det handlar inte om att vara duktig eller ej. Det handlar om verkligheten som den är… man måste ha koll på allt idag, inte bara gällande utställning och premiering men i hela livet känns det som… Det är som att gå till doktorn och att doktorn ska tala om vad just du är allergisk mot… Ingen annan än en själv kan ansvara för sitt eget… så är det, utan att vara elak eller duktig
Om man aldrig visat förut på premiering är det inte alltid så lätt att veta vad man ska kolla efter heller… Nu vet inte jag om #0 visat förut. Jag själv har visat många gånger, och kollar inte alls ofta om allt är rätt i fyllt.
Som sagt var fel har det blivit och kommer förmodligen bli fler gånger, vilket är helt ok, bara man hittar en lösning och kan rätta till det 
#0 Har du fått tag i rätt personer ännu?
Delad glädje är dubbel glädje :)

Själv ställde jag upp och informerade i Hjärnarp till några som bara har visat en gång innan på premiering , bla om hur höga de får vara max, gick även och talade om för dem att det var missat på pappret och att de fick gå och se till att allt var ifyllt mm
Tycker att vi som är mer vana vid att visa på premieringar och annat ska ställa upp och hjälpa dem som inte är lika vana mm
#14 Absolut! Men om dom inte frågar eller tar kontakt på plats är det svårt… man kan ju inte veta vilka som är gröna och inte… Några som visade hingst här i år gick jag fram och pratade med och tyckte dom skulle anmäla hingstprem, dom blev jätteglada =)

#15 Fast man ser ju oftast vilka som är rutinerade och inte och upptäcker jag något fel så talar jag om det även för de rutinerade

Detta var min allra första premiering någonsin o hade inte en aning om hur det ens skulle gå till så köper inte detta att jag måste kolla mitt papper o leta efter fel 
Håller med ovanför att jag har betalt 325kr för detta o tycker att det ska vara ordentligt gjort
Jag har nu fått tag i premieringsförrättaren o har idag skickat mitt papper till denne så det blir fixat 
Intressant hur tankar är olika när det kommer upp sånna här grejjer
Tack för hjälp o råd 
#17 Fast det kostar ju bra mkt mer för föreningen än så… Att fixa allt.. är likadant på utställning… anm avgifterna täcker inte alla kostnader
#16 Ett år vet jag att jag påminde rutinerade visare att de skulle mäta sina treåringar innan de gick in i ringen… Vet att jag fick till svar av den ena att hon inte ens läst katalogen… Hm… klart man läser katalogen så man vet vad som ska hända… Olika från gång till gång kan det också vara

#18 Så du tycker det är "ok" om det missas med olika grejjer? Att man inte ska kunna kräva ett korrekt papper? Mycket märkligt…. Jag bryr mig faktiskt inte om att det knappt går ihop eller si o så,anmäler jag till en tillställning o betalar så tycker jag det ska vara ordning
#19 Det sa jag inte. Jag tycker det är riktigt dåligt men jag hetsar inte upp mig över det. Talar gärna om för fler att kolla innan man kör hem för jag vet att det kommer slarvas många, många mer gånger oavsett hur mkt man säger till om det…

Visst kan det bli fel, men ansvaret måste ligga hos arrangören. Om jag tävlar i Bruks tex förlitar jag mig på att tävlingsansvarig har koll på resultat, regler mm. OM fel uppstår, så är det ansvarigs sak att ordna till det och i bästa fall kanske be om ursäkt.

#21 Fast i slutändan är det alltid ens eget ansvar att kolla så att allt ser rätt ut på papprerna , tror tom de har lagt ut om det en gång att man ska kolla de innan man åker hem
Har fått itutat i mig mer än en gång som sekreterare i dressyr att det är min skyldighet att kolla att allt är ifyllt innan jag ber domaren om en signatur på protokollet. Har trott att det gällt på utställningar också, MEN:
Errare humanum est… 
Tycker det är kanon att saker skrivs. Som sagt jag har lärt mig av mitt misstag som även var en miss från de som höll i det. Tacksam för all hjälp som man får här.