Byta stall, behöver tips!
Hej alla. Det är så att jag ska kolla på stall till helgen, då jag funderar på att flytta dom från föräldrarnas gård till ett privat stall som ligger närmre då jag har flyttat. Tyvärr har jag ingen som kan förlja med och titta, så jag vänder mig hit för att ta lute tips så jag inte glömmer fråga något.
Hyra har jag fått uppgifter om och det kommer då ingå torv, in och utsläpp. Hö kan man köpa av stallet eller köpa in själv.
Mina två ponnyer kommer antagligen få gå i en egen hage.
Vad ska man mer tänka på egentligenm vaccinationer och avmaskingar såklart…
Men vad ska man egentligen tänka på när man byter stall, har vart så enkelt när man skött sitt egna. Självklart kommer jag skriva kontrakt!
Tack för tips!

Rid/körvägar, ev träningsmöjligheter är ju bra att höra sig för om. In/utsläppsrutiner, kommer du ha några fodringar eller in o utsläpp?
Ridvägar finns gott om, grannen har ridhu och stallet har själva belyst ridbana, rundkorall och travbana :)
Utsläpp ingår, insläpp får man betala extra för men det går att ordna om man vill ha det. Det kommer inte vara någon form av jour!
Om ponnyn behöver avmaskas innan den flyttas kan det vara en god ide att göra det innan eftersom man hellst ska avmaska alla hästarna i stallet samtidigt och de i det nya stallet kanske inte ska avmaskas på ett tag.
Vaccineringen gäller ett helt år så det är ju bara att kolla så den är uupdaterad så att säga.
När jag flyttade James hörde jag för mig hur länge hästarna brukar vara ute om dagarna efter betet och försökte känna mig för hur de verkade i sin hästsyn så de inte var allt för annorlunda. Det blir ju lättare gräl då.
lurvponnyn.vimeddjur.se