Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett24-köpes
Läst 2002 ggr
moonii
0

Önskar låna shettis

Letar efter en shettis som jag kan låna i 1 - 2 år framöver.

Kommer få gå på lösdrift och ha stora hagar, så ej rymmare eller fång ponny. (självklart är vi noga med invänjning av gräs)

Kommer främst gå som sällskap, men även bli ompysslad en del (ej ridning dock) :)

Hör av er om det låter intressant! Finns i Hagfors - Värmland.

Simone - 070 090 71 07

moonii
0

Ej hingst :)

moonii
0

Ingen? ;)

MadeleneJansson
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag och säkert många med mig har ponnyer till salu. Många vill inte låna ut pga dåliga erfarneheter av oseriösa människor.

Som ägare är man ganska utsatt om man lånar ut ponnyn. Den kan bli misskött, förstörd, skadad och lära sig massa dumheter. Sedan är det ägaren som får stå för "reparationerna" när famljen som lånat smidigt lämnat tillbaka….. Ofta blir det tyärr så här, inte av elakhet utan pga okunskap. Några exempel på vad jag menar…

* för mycket bete….= fång

*okunnig person som försöker köra in ponnyn = okörbar ponny

* felaktig verkning = halt ponny

* felaktig träning = halt ponny     osv osv osv i all oändlighet…

Jag menar ABSOLUT INTE att jag tror detta om just dig, utan vill bara förklara lite allmänt hur jag resonerar.

moonii
0

Jag är medveten om det. Jag vet att många inte lånar ut sina hästar just därför, men det finns ändå människor som lånar ut sina hästar. Jag känner att jag inte vill köpa en ännu, och vill därför låna en sällskapsponny så länge. Jag vet att många inte vill låna ut, men jag vill ändå försöka hitta någon som kanske inte har tid just nu, och inte vill sälja ponnyn :)