Anmälan till aktiviteter i vår
Vill bara påminna om att sista anmälningsdag till följande aktiviteter börjar närma sig:
- SSS årsmöte, sista anmälningsdag är 13 april (om man vill ha fika/lunch)
http://www.shetlandsponny.se/pdf/kallelse_arsmote_07.pdf - Shetland Västs hingstvisning, sista anmälningsdag för att visa hingst är 20 april http://www.shetlandvast.se/
- SPA:s hingst- och unghästutställning i Tidaholm, sista anmälningsdag är 20 april http://www.skaraborgsponnyavel.se/ung/prop_ung.doc
Vilken tur att du har koll Annette!

#1. Tiden går så fort så det är lätt att missa ;)
Det är hittills bara två hingstar anmälda till Västs hingstvisning, enligt hemsidan. Kom och visa era hingstar för stoägare och andra intresserade.

å attan det har jag glömt , måste fixa anmäla ju , hm får kolla vilka som ska med också ju

Det är bara vi som har anmält till visningen.. men jag kan ju säga att jag drar inte iväg m två hingstar om det inte blir fler anmälda. Veronica, anmäl så blir vi ivarjefall 2..
Årsmötet ska vi anmäla till idag.
Tidaholms utställningen.. Anmälan ligger skriven på bordet, funderar bara om jag tar med rätt hästar..

# 4 Ja du jag får fundera på det *ler* måste bara kolla så att inte sambon har något samtidigt , men det var så förra året med att det inte var så många anmälda förrän sista datum typ
Måste ju ha koll på så dottern inte tävlar samma helg med ju mycket som ska funka här .

En putt uppåt! Sista anmälningsdatum närmar sig på dessa aktiviteter.

I morgon, fredag den 13:e april, utgår anmälan till SSS årsmöte. Glöm inte att anmäla om du vill ha fika/lunch.
En vecka kvar att anmäla till de andra två aktiviteterna.
Enligt Västs hemsida är det fortfarande bara två anmälda hingstar till hingstvisningen.

Årsmötet är fixat *ler*

Är det ingen mer som vill visa sina hingstar ?? jag kommer att av anmäla om ingen mer anmäler sig.. känns ganska onödigt o visa 2 hingstar liksom. visst det är ett tag kvar men jag tycker kanske att stoägarna ska få en chans o veta om dom vill åka eller inte..
Årsmötet.. ja just det ska fixa det idag då.

Sanne förra gången var det som sagt inte så många i början , men det kom , är ju så att jag tror en del väntar till efter hingstpremieringen om jag ska vara ärlig.
#8 Samma här 

Nu är det bara några dagar kvar på anmälningstiden till dessa aktiviteter:
- Shetland Västs hingstvisning, sista anmälningsdag för att visa hingst är 20 april http://www.shetlandvast.se/
src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />
- SPA:s hingst- och unghästutställning i Tidaholm, sista anmälningsdag är 20 april http://www.skaraborgsponnyavel.se/ung/prop_ung.doc
src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />

Vi tvekar väldigt mkt just nu ang. hingstvisningen, som det verkar idag, kommer vi att avboka våra (de enda anmälda).
får se hur det blir.

Nu är det tre hingstar anmälda till hingstvisningen!
Kom igen nu alla hingstägare!!

I morgon är det den 20/4. Det innebär sista anmälningsdag både till Västs hingstvisning och SPA:s utställning.
Nu lovar jag att sluta tjata om detta ;)

Vi har avanmält våra hingstar till visningen så jag tror inte det blir någon detta året. känns meningslöst o åka när det inte kommer fler.

#16. Kan det inte droppat in några de sista dagarna som det inte har uppdaterats med. Malin är ju bortrest just nu och då händer det ju inget med hemsidan.
Jag förstår om det inte är någon idé att åka om det är så få hingstar som visas, vare sig för hingst- eller stoägare. Det tråkiga är ju att detta verkade vara det största önskemålet på aktivitet i Väst, då är det ju himla synd att knappast inga hingstar anmäls.
Är det kanske så att hingstarna här mest tar emot ägarnas egna ston? Vill man inte ha ston utifrån så åker man såklart inte och visar den på en hingstvisning.

Jag tror faktiskt att en del kan bero på vem som ska vara "föreläsare" / speaker denna gång… Jag tror oxå att de flesta tar emot ston till sina hingstar, men det gav ju inga "extra" ston förra gången. Jag ville visa för jag tycker det är en kul grej o nyttigt för hingstarna o komma ut så, men som sagt det ser inte ut o bli något för vår del denna gång.

Det går bra att anmäla till Skaraborgs Ponny Avels Unghäst/Hingst utställning fram till 27/4 , så passa på att anmäla din unghäst eller godkända hingst.
Välkomna!

Jag hade gärna åkt faktiskt dit med min hingst men jag inser bara att jag hinner inte detta året, det är ju årsmöte på söndag, nästa helg är det träning med halvblodet, travponnyerna och sen tävling på tisdag , jag måste inse att man får se till att hålla sig hemma lite med om man ska orka med hemma livet så tyvärr blir det inte att jag anmäler Madgic i år.
Kan tala om att Kurt är jättetrevlig att lyssna på och disskutera med .

#18. Det kan nog ha en inverkan.
Sanne, du får väl anmäla dig att ha öppet hus istället då ;) Så får du visa dina hingstar på hemmaplan.

Veronica, jag vet vem Kurt är, ja han är kunning o bra o lyssna på, men jag vet folk som inte kommer pga honom.. synd. det är ju dock inte vår anledning till att vi av anmält. det är andra orsaker. / sanne

Ja det är synd när folk inte kommer pga det tycker jag, han är väldigt duktig på stammar och avlen i övrigt , men tyvärr är det väl så ibland att har folk hört eller fått något för sig så går det inte att ändra på det, för tyvärr är det ju så att en del känner ju inte ens personen utan lyssnar på rykten och annat, trams.