Era funderingar tack...
Hur hade DU gjort med ett sto som är 87-88cm. Hon har stor mamma och stor pappa. 94cm båda två. Lite mini och lite stort i stammen. Ska man betäcka med en standard eller en minihingst tycker DU ?
Funderat på 86cm hingstar och så Fredrik som är 98. Fredrik har betäckt små ston och lämnat lite mellan hästar.
Frågan är om hon kommer lämna stort med smått, smått med stort eller stort med stort.

Först och främst hade jag funderat på vad jag vill ha, om jag vill ha mini eller stort. Hade jag inte varit så intresserad av mini så hade jag inte betäckt med ngn mini i heller. Svårt att veta hur stora/små avkommorna blir eftersom det finns både stort och smått i stammen.
Har själv ett ettårigt sto som idag är 77 cm i mankhöjd och jag tror inte att hon kommer bli så många cm över minimåttet, om hon öht växer över. Eftersom hon har stora föräldrar och stor stam bakom dem så är jag inte så intresserad av att betäcka henne med en mini. Om jag kommer att ha henne kvar och betäcka henne i framtiden så planerar jag att använda stora hingstar på henne.
Är hon förstföderska? Jag skulle nog BÖRJAT med mini och se hur hur stor det fölet blev… om det lägger sig under minigränsen så är det ju bra…
Själv är jag väldigt förtjust i storleken 90-96 cm så det hoppas jag på att det blir fler av! 
Ja, stoet är tre år i år.
Om hon föder ett stort föl med en stor hingst kan det bli för bra för henne. Hennes syster var jättestor när hon föddes och nu var hennes systerdotter stor. Är rädd att fölet blir för stort för henne att klämma fram om man lägger en stor hingst på henne. Funderar på om det stora går ignom även om man betäcker med en mini och kanske hamnar man ändå över 90cm

Varför inte använda en liten stor hingst , finns ju några som är mellan 90-94 cm i såfall ju.
#5 inte hittat någon sådan jag vill betäcka med på rimligt avstånd. Har du nån idé ?

#6 Finns ju Lysol han är väl 89 cm , röd skimmel och en jättetrevlig liten hingst.

hade tagit fredrik utan tvekan, vinn eller försvinn säger man ju.

Fast sen vet jag ju en annan liten snygging som blev precis godkänd här i Sverige i år *ler*
#8Tack!
Veritas odium paretFörvånad

#10 Stämmer ju , han är ju skit trevlig ju *ler*
#11, Ja visst e han med letalanlag och allt om han ens är fertli?
PS Min lilla Eva hälsar dig genom telefonen.DS
#9 Just den svarta godingen lockar en hel del.

#12 *ler* hälsa tillbaka till lilla Eva ..
MM den lilla svarta godingen är en super snäll liten en .
#6 det är en alldeles för grov hingst åt min lilla Leja.
Vilken nya hingst menar ni nu? jag är inte alls med =(
Tack Dajmie… låter bra tycker jag. Lite osäkert i tankarna men med lite peppning så kanske =)