Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 809 ggr
Sasser
0

GODMORGON 20 APRIL

Godmorgon alla Shettisvänner!

Här sitter jag på "psyket", det har varit en LÅÅÅNG natt. Jobbar ytterligare nga timmar innan man får gå hem och ta "helg".

Idag skall jag tömköra Puzzel, ta en promenad med Camaro och förhoppningsvis hinner Fanny rida Ivan oxå. Vinterpälsarna ska få sig en rejäl omgång på allihopa. Sen ligger vinterns värme i en STOR trave, bara att gilla läget och ta i tu med det oxå. Allt skall kapas och klyvas! Ja, vi lär väl inte vara dom enda som har vedeldning…det "brinner" väl i knutarna för de flesta den här årstiden:)

Vädret… Halv storm men inget regn än iaf. Vill ha sommar nu.

sanne
0

Go morrn

JA fy va trött man kan va idag, det har inte blivit många timmar sömn, Mjölken rinner på Anja, och tempen har nu oxå gått ner lite. Jag vill inte åka o jobba..  Tur att mamma åker upp !! Mamma, åk upp så tidigt som möjligtGlad hihi.. Jag ska börja extra tidigt idag och kan förhoppningsvis åka hem tidigt oxå. Annars är väl allt bra tror jag.. det har snöat, haglat, o blåst, men nu ser det ut att klarna upp till en solig dag.

ha det bra alla vänner

zettan
0

morrn morrn

#1 nemen inget föl än. Hm men då kommer det säkert under dagen idag. Jag åker ju upp vid 13 tiden ca.

Idag blir det mkt som ska göras. Hästarna ska få sin pyssel efter jobbet. Sen så ska ja hem och börja fota massa saker ja ska sälja. Fått några anonsvar på min voltige gjord så det är bara att sätta fart och fota den. Känns lite jobbigt att sälja den som  att ja har så många minnen. Men skulle ja ta hänsyn till alla mina minnen skulle ja bli gråhårigRäcka ut tungan

Sen ska ja börja montera min rockard i kväll. Hoppas man kan få ngn hjälp av sin far. Tror inte ja orkar montera hela själv. Men å andra sidan så kanske ja gör de :)

DAgs att rusa till jobbet. Mkt att göra på jobbet idag.

kram kram/sandra

Annette
0

Maken har lunginflammation och är jätterisig. Bäst att hålla sig på avstånd, jag har absolut inte tid att bli sjuk ;)

Diverse arbete skall göras innan det blir helg. Då tänker jag inte åka till jobbet en enda sekund!

Puzzel
0

#0 Hihihi kul att se att det finns fler små Puzzel.

Godmorgon här snöar det idag usch och blä, jag vill ha vår, vår vår och sommar vill ha varmt och skönt. Idag ska vårat larm fixas de larmar lite som de vill eller inte alls, ut och titta till min Puzzel sen och plugga fy ligger efter i schemat då barnen varit hemma sjuka så länge. Ha en bra dag annars alla.

RebeckaKihlberg
0

God morgon! Idag är jag riktigt seg, är hundvakt åt mammas morgonpigga lilla vovve och imorse väckte hon mig 4.50 och tyckte det var dags att få frukost *gäsp*, så det vara bara att masa sig upp. Gick hela morgonrundan som i en dimma, den var inte en kotte ute ..och tur är väl de..jag måste ha sett bra rolig ut.  Fördelen var väl den att jag var på jobet ovanligt tidigar, kunde käka frukost och läsa tidningen i lugnt och ro.

Hoppas ni får en bra dag!

Mulla
0

Go morron!

idag är sista skoldagen! Vad skönt det ska bli med helg! Ska åka till mamma i morron och pyssla men pollarna och utställningsträna unghingstarna och så klart Gracia!

Ha en bra dag!

Sasser
0

#4 Det finns säkert massor. Min Puzzel är ett welsh sek B, jag har henne på min visningsbild:)

Lulan
0

God morgon, grått och trist är det nu på morgonen. Men veckan har varit ett enda stort aprilväder så det är säker sol om ett tag :)

Dagen blir jobb som vanligt, och ikväll blir det stallet då jag har insläpp och kvällsmat. Men på lördag ska jag vara kulturell och gå på teater! Mormor fyller 80år och tanten måste ju få roa sig lite med teater och middag.

ha en bra dag alla!

RebeckaSvensson
0

God morgon!

Nästan allt det vita som kom igår har smält bort. Ser så mkt trevligare ut när gräsmattorna är gröna o det inte finns ngn snö kvar.

Dagen ska som vanligt ägnas åt böckerna.

Tigrou
0

God morgon!

Sonens dagis är stängt idag så han får vara hemma. Alltså blir det lite tid vid datorn men det börjar bli segt i ögonen eftersom Leo vaknade 4,40 och ville absolut inte somna om. Kanske det blir en lunch vila för oss bäggeGlad Igår var jag på Choklad och dryck provning mycket intressant och lärorikt inte minst GOTT! Självklart blev det en påse med hem med massor av god choklad.

Ha de´t

[LinneaDahlberg]
0

God förmiddag!

Här är det varmt och skönt nu… Men snöade imorse.
Igår haglade, regnade och snöade det, HELA kvällen… då var jag och min hund på lydnadskurs.. så vi var två som kom hem närmre 22:00, blöta, hungriga, trötta och kalla!

Idag ska jg ägna tid åt hästar och finputsa en massa mundering. Sen kommer min yngre kusin från Stockholm för att kolla in utelivet i Vallentuna och Täby! ;)

Lauth
0

God förmiddag.

Här är det verkligen aprilväder. Igår haglade/regnade/snöade det om vart annat. Suck. Men idag skiner solen och ponnyerna har torkat i pälsarna under natten, fast dom ser lite kul ut när dom jagar hötussarna som flyger runt =)

ingrid
0

God middag.

hade strömavbrott i 5h igår, passar inte när man är lite forumberoende :) var löst till jag kom hem från jobbet inatt så jag slapp slå ihjäl mig i trapphuset.

Har varit och solat och lite annat inför bikinisäsongen. Tror att den är på väg nu :) 

Ses på årsmötet på söndag

Charlotte-Aveback
0

God eftermiddag!

Skall snart iväg med jobbet på en Spirit Team-aktivitet … Glad Det blir en tur med kollegorna till Åland och tillbaka. Kommer hem i morgon e.m. igen.

Ha det så bra så länge!

Ellinor Johansson
0

#14 Här blåser der som sjutton hoppas ålandshav är lugnare. Trevlig resa.

JennyStaaf
0

usch det blev en hemsk dag idag. kl halv tre på em. skulle jag ta in en av hästarna på ridskolan jag jobbar på, för han hade tappat en sko så jag skulle ta av broddarna på den andra skon, då står en annan av hästarna i hagen med benet helt av. Blod överallt och benet verkligen AV, det satt bara ihop med skinnet. Hästen var min uppfödning, ett welsh cobsto på 5 år, oerhört vacker och trevlig. Jag sålde henne som 1-åring ganska långt bort, men nu hade hon kommit tillbaka hit och köpts in av ridskolan. Jag var så glad över henne och stolt varje dag som jag kom till stallet, över den fina hästen som verkligen kändes som min baby även om jag inte ägde henne.

det var helt omöjligt att få tag på en veterinär i tjänst, ringde precis allt och alla ,djursjukhus, kompisar som är veterinärer, sjukskrivna veterinärer osv. Till slut blev hennes tillstånd så dåligt att vi fick låta en granne till ridskolan avliva henne, hon stod och förblödde och skulle dött inom kort hur som helst. En av mina värsta upplevelser med hästar faktiskt.

tala om hur livet kan förändras på en sekund.. i stallet stod hennes box färdig för insläpp med havre o betfor i krubban, nu sitter det en lapp på dörren att hon inte finns mer. 

hälsn Jenny

Annette
0

#16. Usch vad hemskt! Värsta mardrömmen.

RebeckaSvensson
0

#16 Så hemskt tråkigt! Jag beklagar sorgen.

Puzzel
0

#16 Åhhh fy sjutton, vilken hemsk syn det måste varit och som kommer sitta länge på dina näthinnor, hoppas du kan få stöd och tröst. Lider verkligen med dig Gråter

[Anna-N]
0

#16 .Så fruktansvärt! Gråter

zettan
0

#16 fy sjutton vad hemskt. lider med dig

AusaBausa
0

#16 så fruktansvärt hemskt!

I dag när jag precis skulle köra till jobbet ringde min jobbarkompis o sa att de fått föl. Vem var tvungen o ringa till jobbet o säga att jag blev sen…hihi! körde inom o kollade  in sötnosen, en hingst e:sandacan(tror jag den hette). Han var född 4.30 i morse o jag var där 7.30. Helt underbar. Bara längtar tills Kefir fölar nu, funderar dock starkt på o installera en webkamera i stallet. Har för långt för en övervakningskamera…o annars blir det ett himla spring om nätterna där. Då vägrar hon väl föla helt.

maysod
0

# 16

Men fy va tragist och vilken panik att inte få fatt på en vet. som kan hjälpa . Hon var min fjordings gamla kompis.

Charlotte-J
0

#16 Stackare att du skulle behöva vara med om något så hemskt. En stor kram till dig Jenny och tack för senast.

Amor vincit omnia Kyss

Sofia_Schultz
0

#16 Men uschabuscha!! Fruktansvärt hemskt!! Beklagar sorgen!

Ellinor Johansson
0

# 16 Så hemskt, vilken mardröm. Stackars stackars er alla.

Murre_Uddiz
0

#16 usch Gråter Undrar hur det hände