Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 23-säljes
Läst 1248 ggr
Elshira
0

Till salu annonser?!

Jag tycker det är väldigt trevligt här inne på shetland iFokus, men något jag reagerat på framför allt på senare tiden är att nästan varannat ilägg är någon form av "till salu" annons.

Detta gör att det i mina ögon blir väldigt virrigt bland inläggen, för när jag letar bland inläggen är jag inte intresserad av tillsalu annonser utan efter fakta, tipps och händelser, så det känns väldigt irriterande med alla dessa överskrifter där samtliga hästar är toppstammade, ursöta, avelsmaterial eller den perfekta ponnyn.

Men självklart ska ju annonserna finnas kvar - inga tvivel om saken!

Jag funderar mest om det kanske inte vore bättre med en egen klistrad tråd där man får posta ett inlägg med den häst man har till salu?

I tråden bör man inte lägga in mer än ett inlägg eller två åt gången tycker jag (för att den inte ska bli oändligt lång, och vill man ha fler bilder med så kan man ju ladda upp - kopiera och klistra in dem i inlägget och sedan ladda upp yttligare en bild). Helt enkelt så att alla bilder hanar i samma inlägg. Eller säga att den som är intresserad får maila för fler bilder? Flört

Tycker det ger en mer överskådlig bild över hästar som finns till salu då man dessutom kan skrolla ner och se flera samtidigt. Så slipper man dessutom "putta" annonserna - alla synns redan högst upp i inläggslistan!

Saker som täcken mm är det ändå rätt lite av så det kan lika bra tycker jag, men bara att just hästar som säljes/leasas får en egen tråd?

Måste ju såklart inte vara som jag beskrivit, men en egen tråd bara… Tungan ute Någon som håller med?

Hakuna matata!

Silenos
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

På kaninifokus står det ett (s) i ämnesraden när det är säljes-annons, eller (K) för köpes…Smidigt. Då ser man direkt i rubriken att det rör sig om en annons.

susanne-s
0

Det går ju att gå in under de rubriker man är intresserad av också ;-)

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Elshira
0

#1 Ja det är åtminstone bättre! Då kan man ju urskilja med ögonen lite lättare.

#2 Så jag ska behöva klicka mig fram i 34 olika ämnen? xD

Men står fortfarande fast vid att det är bättre för både köpare och säljare om alla hästar finns på samma platts + att inga trådar behöver puttas av anledningen att hästen fortfarande inte är såld. Glad

Hakuna matata!

PP
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tycker det skulle kunna vara en god idé, om det är praktiskt genomförbart.

kuusou
0

TS: håller med dig till fullo,  denna sida känns mera som en salusida nu än ett info forum.

http://minihingstar.n.nu

Elshira
0

#4 Det enda som skulle behöva lite extra arbete är väll att ta bort inlägg som inte längre är aktuella om man använder en och samma tråd, alternativt att helt enkelt starta en ny tråd när det blivit över 100 inlägg~ (bilder kan ju ta en stund att ladda) eller en viss tid gått.

Det senare alternativet låter ju nästan enklast? Då sorteras ju de ej aktuella anonnserna bort av sig självt, och de som fortfarande är aktuella och med fortfarande aktiva användare kan lägga upp en annons på nytt. Förslagsvis förnya (göra en helt ny) tråden var 3:e månad eller så kanske?

Hakuna matata!