Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 495 ggr
Wippen
0

God morgon 21/4-07

God morgon

Sitter nu vid datorn med en kopp kaffe och försöker att få ögonen att inte gå i korsSkrattande, Madde ska tävla varmblodstatravaren i dresyyrryttartest 1:2 idag det blir debut ska bli spännande att se hur det går, förra gången hon tävlade Lätt B:1 dressyr lokalt kom hon en poäng utanför placering hon slog 13 st Svenska halvblod

I morgon är det småttingarnas tur då Kork laget ska tävla allsvenskan i dressyr

Här är det blåsigt och kallt fast solen skiner så det är ju positivt

Ha en riktigt bra ga alla

paparatzi
0

Gomorro´n Gomorro´n Hoppas alla får en toppendag idag för det har jag tänkt att få, jag blir kaffesugen när jag läser inlägget under#0 LYCKA TILL! på tävlingsdagenGlad

sanne
0

Hej hej

ytterligare en "föl"lös natt..suck. men hon är så pigg o glad så hon vill säkert vänta ett tag till. Idag ska jag bort o kolla vårt nya bete, hoppas att vi inte behöver stänga om allt..gubben ska spela fotbollsmatch, ena sonen ska på kalas, o jag får sköta marktjänsten idag.. städa, tvätta, mocka, laga mat..

Hoppas solen lyser på er alla för det gör den här på SOLLIDEN !!!

Trim
0

#1 Lycka till! Väntar med spänning på resultaten

Här var pålägget slut så det blir en panpizza  Ledsen till frukost innan hästarna ska ut för att sedan åka att trimma Cornells ryttare. Johanna  har blivit superduktig och det snabbt! Hon får Cornell att ta några steg i schvungfull mellantrav…dessutom börjar hon att sitta riktigt fint.

Daladis
0

Godmorgon!
Här är det solsken och bara nån grad varmt, men det blåser inte så mycket idag. Idag ska jag försöka stänga in lilla beteshagen. Fick en förfrågan om jag kan ha ett litet isabellfärgad ministo över sommaren och det är klart att jag kan. Men nu skulle hon komma tidigare än planerat, så jag ska fixa till hagen.
Sen är det väl det vanliga på shemat, städ, mat, hundpromenader också den eviga tvättkorgen inte att förglömma.

Ha en bra dag alla! //Erica

zettan
0

morrn morrn

Har knappt sovit i natt. Min vovve mår inget vidare. Så vi ska åka in till djursjukhuset här strax med ett urinprov och se vad dom säger om detta provet. Men ja tror ju det är livmoderinflamation på gång.

Ska även ut till mina hästar idag. Rosa ska tränas och Zettan ska få sig en liten promenad till sommarhagarna. Ser ut att vara bra fotoväder idag me så kameran åker nog med mig hihi.

Hoppas alla får en bra dag

kram

Puzzel
0

Godmorgon ska snart på klubb träff med hundgänget vi brukar vara en sisodär 15-20 hundar som samlas i en rastgård på 5000 kvm där hundarna leker och stojar väldigt bra social träning då det är tikar och hannar i alla åldrar och under de 2 år jag varit med har det aldrig varit ett slagsmål som slutat med skador nått litet små gruff har väl varit men aldrig slagsmål och hundarna vet när det är lördag och söndag för de drar som idioter mot rastgården, sen blir det stallet och tömköra trotsiga Puzz, ska stängsla in lite av tomten på landet så hon kan gå där och beta också. Solen skiner men det blåser rejält och kallt är det bara 4 grader.

#2 Hoppas hon bestämmer sig snart Anja för att föla, vi är många som väntar spänt att få se vad det månne bli.

#5 Ojoj håller verkligen tummarna Sandra att det inte är något allvarligt som vi pratade om igår. Hör av dig och berätta sen vad de sa och hur hon mår. Kram

[Jemla]
0

Godmorgon!

Ska snart ut till hundklubben för att ordna/döma en liten träningstävling i agility. Får se om jag ska prova köra med Felix, har inte bestämt mig ännu…

Ha en bra dag allihopa!

jessica-wi
0

God morgon alla.Här blåser det rejält det är som man säger håll i hatten.Minusgrader men sol.

Jag har en tuff dag framför mig det ska vara kalas för mig och dottern idag. Skulle helst av att vilja avstyra det hela jag har upptäckt att jag fått vattkoppor, jag har ju väntat på dom för dottern har just haft det. Men jag har inge feber att tala om ..än så länge. Min sto mår utmärkt det rörs väldigt mycke imagen det verkar vara ett piggt litet föl där. Jag hoppas allt kommer att gå bra för henne. Ha en bra dag alla.

Asagard
0

God förmiddag!

Sambon åkte iväg redan vid 6.00 i morse för att köra ut skit på åkrarna (vissa har det verkligen roligt) :-) Själv låg jag och drog mig i säng till niosnåret och gick sedan ut till hästarna. Höll på att sätta hjärtat i halsgropen när jag inte hittade Tjingan. Hon ska ha föl när som helst och jag kände paniken stiga och var helt övertygad om att hon var stulen. Sambon hade ju sett henne ligga i hagen i morse.
  Fast efter en stund hittade jag henne i en intilliggande hage. Fast, staketet på hagen var inte trasigt, så jag förstår inte hur hon tagit sig ut. Antingen måste någon släppt ut henne, eller så har hon hoppat över staketet. Hoppas på det sistnämda alternativet för vem släpper ut en häst sådär?

Nu sitter jag här och väntar på att orka göra frukost och sen ska jag nog åka till badhuset tror jag. Måste bara försöka ragga med mig någon först, för det är så trist att åka själv. :-)

Milla
0

godmorgon,nu ska vi iväg och handla en alldeles egen transport hurra! Vi har sol och super fint väder.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

AusaBausa
0

God "morgon"! solsken men kallt hade minus grader i natt o det var ej så kul. Vill ha vår nu så man kan släppa dem på bete….

I dag blir det barnkalas o i morgon lika dant.. sen kommer hovslagaren o verkar hästarna… skönt o få det gjort nu innan Kefir fölar…

zettan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

pust, nu har ja varit hos veterinären med utinprov. Hunden mår inte bra men ja får i henne c-vitaminer och hon dricker även mammas tranbärsjuice. Hon är så duktig. Men hon flämtar och verkar allmänt trött. Men hon har ingen febe. Bara att vänta tills i morgon eftermiddag ochs e vad proverna visar. men blir hon sämre än vad hon är nu så får ja ringa till kvällen igen.

Men nu ska ja ta och åka ut till mina hästar. Mamma tar väl hand om min lilla Moa och kollar till henne. Men det var nog bra att vara hemma ett par timmar. Har fått sädat en del. Ett tjockt lager med damm fanns det här. Till och med dataskärmen var dammig Räcka ut tungan. Ja ja nu är det rent och fint här. Ska bara damsuga till kvällen så är städningen för denna vecka avklarad :)

Ha en fortsatt bra dag i solen.

#6 vi hörs senare på msn så ska ja berätta mer hihi. kram

Charlotte-Aveback
0

God kväll!

Hemkommen efter en tur med kollegorna på Ålandsbåten. Det var lite för mycket vind i natt för min smak … men allt gick som tur var bara bra!

Hanna-D
0

God kväll

Kom nyss in efter en tur i skogen med Epus och jag såg flera ormar Skrikandes Äckliga, hemska djur!

Gazette verkar inte på gång men jag kan mycket väl tänka mig att hon fölar i morgon när vi är på årsmötet…

Trim
0

# 14 Jag klarar inte att köra på ormar. Tror att jag kommer att drabbas av ett ormstraff i såfall.

Häromdagen låg en huggorm precis vid insläppet till hagen. Det tog tid in hästarna kom in den dagen…

Sehvrin
0

God kväll =)

Idag började jag dagen med ett besök hos fyra väldigt pussglada "hundar" Var nämligen på ett besök hos Kolmårdens vargar =) Att jag gjorde det var för att jag i helgen varit ansvarig för en kurs på Kolmården, som Unga Forskare Östra Götaland hade nu i helgen. Vi fick även besöka lejonhuset (vid safaristallarna) idag på morgonen och när vi var där inne började de ryta. Det är nästan en obeskrivlig (men härlig) känsla att stå i närheten av en grupp rytande lejon.

Sedan fortsatte dagen med det program Kolmårdens Djurpark lagt upp (en del rundturer i parken och sen har jag inte hunnit göra något mer sens jag kom hem)

Ska fortsätta den sista delen av dagen med att plugga, äta och diska. Hoppas ni andra också haft en trevlig helg =)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus