Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 1252 ggr
atlanta
0

Längre steg i traven

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har ni några bra tips på hur man tränar hästen till att få lite längre steg i traven? Min shettis har väldigt kort trav och jag skulle vilja få honom att länga ut lite mer.

Ninnii
0

Cykling med ponnyn.

uhngoliant
0

Bommar tycker jag brukar fungera bra. Cavaletti i olika former.

abbe75
0

Boots, var ett tips som jag har fått, och jag tycker det funkar

atlanta
0

#3 Boots?? Hur då menar du?

#2 Bommar ska jag prova, det tror jag han skulle tycka var lite kul med.

kuusou
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min ponny får längre steg när han arbetar rätt Skrattande

Longerade och tömkörde honom inspänd först så han skulle lära sig. Nu arbetar han även under körning. Vilket han inte ville förut.

http://minihingstar.n.nu

BodenPerre
0

her du på boost får hästen ett högre lyft med benen inte längre. däremot kan du stoppa på yåvikter då får hästen ett längre steg, min ena ponny (travare) stoppade jag tåvikter på och han gick 10 sek snabbare på en gång bara för att han fick ut framsteget mycket mer. Men var noga att se till så att inte skruvarna är förstora utan far på en byggaffär och köp dom minsta du hittar (typ) : )

Aribigga
0

Jag har fått för mig att bara arbeta ponnyn gör bra för stegen då de får mer muskler att röra sig med :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

Emma-R
0

Provade ET behandling på henne för att kolla igenom henne ordentligt innan hon skulle börja köras och reagerade kraftig uppe i nacken och fram i bogen på båda sidorna och tog inte ut steget som ja skulle vilja. Tydligen kan det komma från tänderna att hon reagerade så kraftigt. Kollade upp tänderna och bara några dagar senare reagerar hon inget på tryck på nacken eller i bogen och tar ut steget otroligt mycket bättre. :)