VInterpäls
Är jag den enda som har två shetlandsponnyer som har börjar sätta vinterpäls? Började för ca 2 veckor sen.
Inte då! Här håller de på för fullt allihopa!! 

Blir lite frustrerad! Redan liksom(?!) Mitt sto på 17 kan jag förstå lite, men den andra på 5 år.. All denna päls redan när man kör och dom blir dösvettiga! Suck! 
Mina sätter oxå för fullt. Hingsten är riktigt lurvig nu >___< Valacken helklippte jag förra veckan så han är fin i pälsen fortfarande 
http://minihingstar.n.nu
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nejdå, här sätts det päls för fulla muggar. Inte så kul eftersom jag ska visa mina två damer i morgon ha ha.
Japp samma här! Hörde med hovslagaren som har isisar, de sätter också. Det gäller att vara ute i god tid.
lurvponnyn.vimeddjur.se

Min 3 åriga minikille ser ut som en isbjörn! Undrar vad han väntar på för vinter….
Min 1 åring är den enda som inte satt någon päls ännu,de andra jobbar på bra 

Här har de också börjat förbereda sig och det är inte bara shettisarna

Mina har oxå börjat
Samma här, för två veckor sedan började dom….:( undrar vad det är för vinter som väntar oss…
2-åringen är värst pälsad, men även 4-åringen har börjat. den som har minst päls är konstigt nog den äldsta som är 14 år.
Även här har de börjat sätta päls, de stora håller på att fälla sommarpälsen.
Men de gör rätt i att sätta ordentlig päls tidigt, för det ska bli en till riktig vargavinter.

Upptäckte att mina killar började sätta vinterpäls på riktigt när jag tvättade de 2a augusti. Vi hade vargavinter i vintras..så de kanske förbereder sig. Å hoppas att matte inte ska ta fram klippmaskinen.
Ponnyn och våran stora häst har fortfarande sommarpäls och njuter som bara den i solen och tycker att det fortfarande är sommar, medans shettisarna smått börjar se ut som isbjörnar ;)