Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett19-om-sajten
Läst 597 ggr
zettan
0

vaför går det inte?

står att ja kan få större Avatar men när man klickar på länken får ja bara felmedelandet

Större avatar

Åtkomst nekad

Du har inte rättigheter att se den begärda sidan.

Varför blir det så?

Cattis
0

Var ser du den länken?

Större Avatar är en av de nya tjänsterna man kommer att kunna få som typ "vip-medlem" på iFokus. Vet inte om det är färdigt ännu dock.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Denna kommentar har tagits bort.
VeronicaP
0

Jag ser den länken under min bild bla(avatar)

AusaBausa
0

jag också, kostar 30 kr för o få en större!!! svindyrt..

dranto
0

lite för dyrt för att få en lite större bild

Annette
0

Se det som att man med dessa pengar hjälper till att utveckla nätverket, till nytta för oss allihopa.

dranto
0

till vem går pengarna till??

Annette
0

Till iFokus. Det kostar mycket pengar att driva och utveckla detta nätverk.

AnnaLundin
0

Pengarna går till dem som driver iFokus, för att bekosta servrar och underhåll. Det öär ju inte gratis med sånt och det går inte att driva det utan kostnadstäckning i all evighet…

Cattis
0

För att ingen skall tro ngt så vill jag förtydliga att JAG eller mina Medarbetare inte får dessa pengar. De går till driften av hela nätverket och till dem som betalar ur egen fick för att forumen här skall finnas.

30:- kostar det, kan låta mkt - men man får faktiskt byta hur ofta man vill, så ni inte tror man bara kan byta bild en gång. Det man betalar för är att kunna ha en stor bild - oavsett hur ofta/sällan man byter själva bilden.

/Cattis

Mannas
0

Det här fungerar väl inte för oss utlänningar?

Ove-D
0

Jag trodde att iFokus fick reklamintäckter då det iaf hos mig nästan hela tiden finns reklam till höger (just nu "3")  ->

Ove-D
0

Om iFokus har 14.015 medlemmar… Om ALLA betalar 30 kr blir det 420.450kr… OPS… en hel del pengar alltså…

Många communitys kostar. Jag är med i ett där det kostar att registrera sig och få viss service. Däremot är jag en så "gammal" medlem så jag behöver inte betala. Glad

Vilka kostnader har iFokus? Vad täcks inte av reklamintäckter? Trodde detta drevs ideelt…?

Annette
0

Servrar kostar, den är just utbyggd för en stor summa. Teknik krånglar och går sönder, det kostar. Utveckling kostar. Allt kostar pengar.

Alla medlemmar kommer inte att betala 30:- och även om de gjorde det tror jag inte det skulle täcka allt. Jag vet inte hur mycket reklamintäkterna täcker, men det räcker inte till alla kostnader.

Ideelt, ja, men det innebär ju inte att några personer kan ta pengar ur egen ficka i all oändlighet för att bekosta hela nätverket. Det måste komma in pengar också.

[Anna-N]
0

Det är ju frivilligt - så ingen behöver känna sig tvingad. Jättebra! Glad

AnnaLundin
0

#11 Det får vi väl ta reda på! Skrattande

Yvonne N.
0

Jag har fått bekräftat att mitt sms blivit mottaget, men inte fick jag någon större bild. Vad kan det bero på, någon som vet?

AnnaLundin
0

#17 Ladda om sidan… Möjligen logga ut och logga in igen. Sen kan det ta en stund innan det fungerar ändå. Bara avvakta!

[Anna-N]
0

#17. Det kan ta ett tag innan det fungerar. Får man bara bekräftelsen så är allt som det ska.

johan
0

Om man har utländskt mobilnummer går det tyvärr inte att köpa större Avatar.

Ove-D: Sedan drar du av vad leverantören för sms-betalningar tar, vad din mobiloperatör tar och vad staten tar i moms. Då har vi *nästan* så det betalar driften 1 år. OM ALLA köper större Avatar alltså. Men hur troligt tror du det är?

Mvh // Johan

Cattis
0

#17 Jag tror du måste använda dig av Logga ut här nere till höger, sen logga in igen innan det funkar.

Sen måste du gå in under personliga inställningar och igen ladda upp den bild du vill ha.

/Cattis

Cattis
0

#13 Hur kan du tro att detta drivs ideellt? Att vi som driver just denna sajt gör det gratis är en helt annan sak. Vi driver inte nätverket/iFokus. Vi får en GRATIS plats att ha vårt forum på, med hur mkt utrymme vi vill för våra artiklar och bilder. Vi har i princip tillgång till superb support 24/7. Detta betalar vi ingenting för.

Vad det kostar? Det spelar ingen roll. Det som spelar mig roll är att det kommer in pengar till dem som hittills betalat för detta ur egen ficka och förhoppningsvis en vacker dag kan ge dem pengar så de får ut en lön för det jobb de lägger ner. Då kan de ha möjlighet att utveckla nya funktioner (finns en lååång önskelista) på våra sajter.

Ingen alls är tvingad att köpa större Avatar, de som frivilligt väljer att göra det - gör det för att dels få sin bild att synas bättre och dels för att stötta de som jobbar med detta. Så att de åtminstone inte behöver BETALA för att vi skall ha våra sajter.

Det kommer förhoppningsvis fler funktioner som kommer att vara "betaltjänster", så att det kommer in pengar från fler håll och så att man kan få fler och roligare funktioner. Om man vill. Det är alltså frivilligt. Är man nöjd med det man nu har, så behöver man ju faktiskt inte betala ett enda öre för att vara här.

/Cattis

Yvonne N.
0

#21  Du hade rätt Cattis, det hjälpte att logga ut! Tack!

Charlotte-Aveback
0

Det är kul att den här möjligheten finns men det är lite synd att avatarerna är "förstorade" i reklamsyfte redan innan man beställt tjänsten, då inte alla befintliga avatarer (foton) lämpar sig för den större storleken utan att bli "korniga".

Cattis
0

#24 De är bara korniga om man har IE6 eller om man inte laddat upp en ny bild i rätt stl efter att man betalat för det.

/Cattis

Charlotte-Aveback
0

Aha!

Charlotte-Aveback
0

Nu är jag fast i en rävsax … jag har betalt 30 kr för att få en större Avatar men eftersom mitt företag inte tillåter att vi uppgraderar till IE7 ännu så är min bild fortfarande kornig …

Ja, ja, man kan inte få allt här i världen! Oskyldig

AnnaLundin
0

#27 Fast vi andra ser att du har en jättefin bild! Skrattande

Charlotte-Aveback
0

#28: Åh, vad bra! Glad

zettan
0

nu fungerar de för mig me Skrattande. klart ja stödjer iFokus klarar mig inte utan den :)

johan
0

#27: Om du laddar upp en bild som är helt kvadratisk och 64x64 pixlar stor kommer den bli snygg för dig i IE6 också.

Men för mig med Ie7 ser din Avatar snygg ut.

Mvh // Johan

Charlotte-Aveback
0

#31: Tack för tipsen! Det låter lite som överkurs för min del … men jag skall se vad jag kan göra! Flört

johan
0

#32: Det viktigaste är att den är kvadratisk. De flesta bildprogram har enkla funktioner för att beskära bilder och då bredd och höjd exakt lika breda.

iFokus kommer automatiskt göra bilden till rätt storlek, men ditt bildprogram kommer förmodligen göra förminskningen snyggare än vad iFokus gör.

Men som sagt, för oss som inte kör IE6 ser din Avatar snygg ut.

Mvh // Johan

carl-gustaf
0

Tycker fortfarande att min inte är tillräckligt stor. Cool

Charlotte-Aveback
0

#34: Skrattande

Charlotte-Aveback
0

#33: Det gick! Jag lyckades få den kvadratisk! Ibland kan man mer än man tror! Tack för hjälpen! Glad

Mannas
0

#20 Det var det jag tänkte också att det går väl inte att få en större bild då man har utländskt mobilnumer.Nåja som sagt man kan ju inte få allt här i världen  :)

Ellinor Johansson
0

# 37 Jag kan hjälpa dig

Cattis hur gör jag då????

Mannas
0

# 38 Tack det var snällt! :) kanske du måste in på min sida då? kanske Cattis vet?

Annette
0

#39. Kopierat från den personliga sidan:

Det är mycket viktigt att du anger rätt mobilnummer. Om inte rätt mobilnummer är kopplat till din användare på iFokus kommer din större Avatar inte aktiveras, men du debiteras ändå 30 kr.

Ellinor Johansson
0

Hur vet jag vilket telefonnummer som är kopplat till min användare?

johan
0

#38, #39: För att köpa en Avatar åt någon annan måste du först plocka bort mobilnumret från din egen profil. Därefter kan din vän lägga in ditt mobilnummer på sin sida. Skicka sedan beställnings-sms som vanligt.

Det är dock viktigt att mobilnumret bara finns kopplat till en användare, annars är det risk för att det inte kommer till rätt person.

Alltså:

1. Ellinor tar bort sitt mobilnummer från sin profil (Inställningar, Mobila inställningar)

2. Mannas lägger in Ellinors mobilnummer i sin profil och sparar.

3. Ellinor skickar beställnings-sms med texten iFokus Avatar till 72550.

4. Mannas laddar upp en ny Avatar.

5. Mannas tar bort Ellinors mobilnummer under Inställningar, Mobila inställningar.

Klart.

Mvh // Johan

Ellinor Johansson
0

Jag har tagit bort mobilnumret och skickat ett SMS det första i mitt liv. Det trodde du inte va Cattis???

Mannas
0

Hmmm,nu hann ju jag försöka en gång redan att skicka Ellas nr och bytte avatar……men inget skedde.Men hamnar Ella att betala det nu då…..Ella det blir dyrt för dej det här!

Ellinor Johansson
0

Jag har tagit numret från min profil så fungerar säkert snart. Vet någon ur lång tid det tar?

Ellinor Johansson
0

# 44 Vi får ta det lärpengarFlört

Mannas
0

hihi vi klarade av det :) men det blev en hoptryckt trollunge.men jag kan försäkra alla att hon är inte så ihopknölad i verkligheten.tack Ella!

Cattis
0

#47 Manna, ladda upp bilden igen nu då det är betalt o klart. Försök först att fixa så den har rätt storlek, 64x64. Kan du inte så maila mig bilden så hjälper jga dig :-)

#43 Nej det trodde jag inte, helt själv? Ingen som hjälpte dig? Wow! :-P

För den som inte vet så fick jag hjälpa Ella att skicka SMS till sin dotter då vi var i Holland. Sen råkade jag av gammal vana slå på knapplåset efteråt, och då blev det panik - Ella kom inte in i sin telefon igen *asg* Hur kul som helst!

/Cattis

Annette
0

Knapplåset måste man väl alltid använda Förvånad. Min mobil skickade 14 tomma SMS hem till gubben när jag glömt att använda det och den låg och skakade mot något i bilen. Gubben ringde och trodde jag varit med om en olycka Generad. Kan tillägga att min arbetsgivare bjuder på SMS:en, då det inte fungerar med fakturadelning där. Då vill man ju inte slösa bort dom i onödan ;)

Cattis
0

#49 Eller så gör man som Ella, skickar nästan 100 MMS til lden som ligger först i adressboken (jag) medan tfn ligger i byxfickan o lever ett eget liv. Ibland har den ringt upp mig när Ella är ute och promenerar också. Mkt intressant. :-)

/Cattis

Annette
0

#50. Glad

Mannas
0

#48 Vet du jag skickar bilden åt dej,tror att det är bäst! Jag och datorer!!! Men att skicka sms kan jag! :) :)

Ellinor Johansson
0

# 50Räcka ut tungan

Varför fungerar inte min Avatar jag som tom. skickat SMS ?

Jag har inte ladda om bilden är det därför??

Cattis
0

#53 Har du lagt in ditt mobilnummer på din användare igen? Och tagit bort numret från Mannas?

När du gjort det och betalat, så måste du logga ut, och sedan logga in igen - o ladda upp en ny bild. Sen skall det fungera. :-)

/Cattis

Mannas
0

Jag har tagit bort Ellas tel nr från min sida.

Cattis
0

#55 Din bild är ju liksom lite avlång, går det bra med en huvudbild? Det är svårt att få in Trollungen på en fyrkant…

/Cattis

Mannas
0

#56 jo jag förstår att det är svårt att få in en rund trollunge på en fyrkant  :) jo visst går det med en huvud bild.

Cattis
0

#57 Bilden är på väg. :-)

/Cattis

Mannas
0

#58 Snyggt Cattis! Tackar så mycket.Kiitos! :)

Midlingur
0

Måste man betala 30:- per gång man bytar användarbild?

RebeckaSvensson
0

#60 Nej. 30 kr är en engångsavgift, och du kan byta användarbild hur ofta du vill sen.

Charlotte-J
0

Kan man bara förstora den bilden man har genom att betala? Eller måste man ladda upp en ny bild, för jag har inga på den här datorn.

Amor vincit omnia Kyss

Charlotte-J
0

Jippie!! Jag kunde!

Amor vincit omnia Kyss