Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett13-bruks
Läst 1346 ggr
SannaHolmgren
0

Brukskörning s. älvsborg

Det blir dm i brukskörning på Strömmaskolan den 4/9.

Vagnen som JUF har haft tidigare har varit för tung för våra små ponnyer, men nu ska den bytas ut (äntligen) till en mindre och mera shettisanpassad.  Jag anälde oss, mig och Muller på stående fot när jag fick veta detta, och det är en ponny till anmäld. Kul om det kunde bli någon mer som vågar prova på denna roliga tävlingsgren.  Kort datum att anmäla på, men beslutet om ny ponnyvagn är helt nytt.

Anmälningar, frågor och mer info finns på JUF kansli hos Britta: 0320 56018

mvh Sanna

AnnicaL
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vågar nog inte delta, men jag ska försöka komma dit och titta! Tack för infon!!

SannaHolmgren
0

Det går ju att se det som träning också. Som en kul grej. Om hästen har någorlunda koll på var han sätter fötterna och om man klarar att backa och vända på sidoväg med vagn så kan det vara roligt att prova på. Man måste dock ha en bra brukssele med baksele, draglinor finns på vagnen.

AnnicaL
0

Har inte kört med 4-hjulsvagn innan, så det kan nog vara bra att ha provat på det först! =)

MadeleneJansson
0

Är på hingstpremieringen den dagen, annars hade jag kommit och tittat!

SannaHolmgren
0

Påminner och, Knuffar på tråden. Det går fortfarande bra att anmäla i ponnyklassen till brukskörningen. Det går ju att se det som träningstävling. Vi är än så länge  2 deltagare så det vore jätteroligt om någon mer ville komma dit så det blir konkurrens. Vinnaren åker till SM nästa år. Medlemsavgift kan man betala på plats till JUF ca 175kr.

Oldhaunts
0

Synd att det antagligen är för långt för mig att åka och ingen av mina selar passar just nu då Shettisen har gått ner i vikt och blivit mer slimmad. Har inte hunnit lämna iväg mina selar och få de insydda ännu..

Annars hade det varit oerhört kul att testa. Min herre är ju körd mycket och trygg i det. Dock aldrig med fyrhjulsvagn.