Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 14-utrustning
Läst 1334 ggr
åsa-charlott
0

mått baksele ideal harness!

Hej Har precis köpt en ideal harness sele till min shetlandsvalack.Då jag nu provat så tror jag bakselen är en aningens för stor åt honom (han är den mindre typen ca 94 cm hög). Problemet är att jag inte kan få den fungera bra och kan ej justera mera pga skakelöglornas läge. Har en lite äldre roslagsvagn .så min tanke är antingen flytta skakelöglorna en bit framåt eller köpa mindre baksele då det ju går hos selar.se. Undrar nu om tips eller om någon har en ideal harness mini-baksele och skulle kunna ge mig lite mått på den så jag kan jämnföra med den jag har ( vill inte chansa och beställa om den nu vore för liten…, den är ju inte gratis…..) Eller så får jag helt enkelt sy in den! Hmmm…. Egentligen tycker jag bröstan också fram känns lite bred för honom men det kan man ju inte göra så mycket åt… Försöker sela enligt konstens alla regler men tycker det är svårt veta exakt vart luftstrupen går. Suck, det är lite nackdel att ha en mindre shetland då all blir lite stort… Blir snart tokig… ;) Har tyvärr ingen bild just nu Hoppas på tips! Mvh Åsa charlott

Maliiin
0

Jag har en Ideal sele med. Men då shetlandstorlek så jag kan tyvärr inte hjälpa dig.
Men ring till Gunilla på selar.se så är jag säker på att hon kan hjälpa dig med hur lång den är :)

Joystick
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har också ideal storlek shetland. Å en shettis som är ungefär samma storlek  som din.  För oss så fungerar det om jag snurrar remmarna ett varv på honom.

Har du köpt din sele hos selar.se så får du ju byta till en annan storlek

Anna-Carin

åsa-charlott
0

Hej och tack för svar! Har köpt min begagnad, dock ej aldrig använd till mycket bra pris så jag måste isf köpa ny. Ska försöka justera lite mer, men har redan snurrat flera varv… Många häls Åsa charlott

PP
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Du har PM!