bilskrället..
inget som här med shettisar och göra - men ni som vet och kan allt. Vad kan det kosta att fixa generatorn på en saab 9000?

Gå in på www.mekonomen.se där kan du knappa in regnumret och få fram rätt reservdel samt pris. Försök även med Micro och Biltema. Enligt min gubbe kostar bildelarna på dessa ställen 1/3 av priset på märkesverkstad.
#1 ja så kan man göra men sen ska man hitta nån som vill laga bilden också om man själv köper delen. Det är inte lätt, inte hos den jag lämnar bilen till iaf =( Antar att han vill tjäna även på delarna

Laga själv ?
#3 ja eller hur… Blir nog bara mer trasig då skulle jag tro 
Har ni ingen skrot i närheten? Din bil är ju en ganska vanlig bil så kan säker finnas någon generator som fungerar til bra pris.

Laga själv är nog inget allternativ - det blir knappast bättre av det 
skrot har vi i krokarna så det kan ju vara ett alternativ, får försöka hitta en vänlig själ som vill laga den också. Ni har ingen aning om vad en bilfirma tar för att laga..?
#6 våran tar 300kr /timmen

Ja, se där hur det går när man bor på fel ställe!
Även en Saab hade ju kunnat lagas här. Även en Saab….
Säg till karlsloken att han tar fram verktygslådan, eller har han åtta tummar mitt i handen?
Good Luck
Köpte en ny generator på skroten . den kostade 700 kr. Finns det ingen handyman i närheten som du känner ? Det är himla lätt å laga =P
MVH Sofia
Medarbetare Akvariefisk.ifokus

#8 - ja ja jag fattar vinken :P Åtta tummar har han inte mitt i handen, men kanske 4 när det gäller bilar och tålamod som en 2-åring.. !
#9 lät bra att det är lätt att laga, ska försöka få tag i någon som kan något om bilar!