När hästar bytar tänder!
Har en fundering om det här när hästarna bytar tänder, är det någon som har tänkt på om era hästar är helt normala när det sker eller om de kan bli hängiga precis som barn när de bytar tänder.
En del barn blir ju lite snoriga , får lite feber och hängiga.
Kan hästar också bli det?
Någon som har tänkt på detta? Att de kan bli bökiga i munnen är ju inte konstigt.
La denna tråden bland sjukdomar och skador, kanske fel men men 

Min 3-åring tappade en tand häromdagen, hon har varit precis likadan som "alltid" i humöret. Smärta och inflammation kan ju ge feber, men det är inte alla barn som får det heller. Så jag tror att det är lika individuellt hos hästar som hos människor. Men det är en intressant tanke!
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Har en 3-åring som varit väldigt bitig, som på reflex när något/någon kommer nära. Som ett barn?! 
Han hade dessutom en framtand som aldrig ville lossna, den satt i månader liksom utanpå.. Den hjälpte jag till att ta bort, blev jättefint sen.
Trötthet har jag inte märkt av iaf
Om dom har sk tandfickor så kan dom bli förkylda. Dom blir inflamerade i tandfickorna och låter man det gå länge innan man åtgärdar felet så kan dom bli förkylda. Eller egentligen så är det ju så att inflamationen går uppåt i käken och iom detså kan dom visa just förkylningar.
Nu är det inte alls lätt att upptäcka om hästen har tandfickor så det innebär inte att man misskött sin häst. Tandfickor kan upptäckas om man luktar dom i munnen och dom luktar mycket illa.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se