Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett16-hästpass
Läst 1444 ggr
nallebjörn
0

Hämta ut passen!

En sak jag reagerar på är hur man kan skicka efter pass till hästen och sedan inte hämta ut dom. Är det någon mening att stamboksföraren gör pass åt dessa? Hämta nu ut era pass. Det finns en hel lista på det i stamboken.

paparatzi
0

Bra inlägg, det verkar ju hur konstigt som helst, varför ens bemöda sig att skicka in……….

kacka
0

Det är 9 st under 2006 som inte har hämtat ut passen enligt webstamboken, 13 st under 2005. Med tanke på alla ansökningar och hur många gånger man kan hinna flytta innan man får passet så tycker iaf inte jag att det är så otroligt många som inte hämtar ut passen… Hm… Tas namnet bort från listan då de ÄR uthämtade eller står det fortfarande kvar eftersom de var sena med att hämta det?

http://www.shetlandsponny.se/stambok/VisaHandelserVisaUrval.asp?HandalseKodNr=68

Cattis
0

De skall tas bort då passen ÄR hämtade.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

jullan
0

Pass, hur lång tid tog det för er inan ni fick hämta ut era då

kacka
0

Hur många är det som INTE har ansökt om pass? Är det många som låter bli?

Jag söker nämligen ett äldre sto… hon har inte ansökt om pass och är såld flera gånger så det är inte lät att hitta hennne… :-P

kacka
0

#4 mina fölpass tog nog inte mer än 2 månader. Men om man skickar in i november-december tar det säkert längre tid…

Det finns ju ganska många som inte är uthämtade också…    http://www.shetlandsponny.se/stambok/VisaHandelserVisaUrval.asp?HandalseKodNr=68

Ove-D
0

#0 Jag tror att EN anledning till att man ansöker men inte hämtar ut är att man kan hävda att man ANSÖKT… och det är väl det som lägen säger?

Jag har pratat med STC (registrerar travhästar) och de säger att man behöver inte ha pass till sina hästar så länge de inte ska slaktas utan att de har många pass på "lager", dvs ansökta men inte utskickade då det inte "behövs".

Kratern
0

Min häst stog på den listan trots att jag hämtade passet omedelbart när det kom. Hon blev heller inte borttagen förrän jag stött på ett par gånger.