Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 740 ggr
HannaDolly
0

lägger gärna på sig..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På första bilden, så såg han ut när jag lämnade honom för att jag började skolan, (för 2 veckor sen) är ju bara hemma på helgerna då  jag bor på skolan, och så ser han ut nu, senaste helgen jag var hemma, här lägger man lätt på sig..

Börjar bli orolig till utställningen i sept i vartofta, han kan inte se ut så då. Funderar på munkorg för att få ner magen, om han går upp ännu mer den senaste veckan framåt så får jag börja fundera. Tindra som rider honom ibland, rider honom kanske 1-2 ggr i veckan och ibland springer, men tiden finns inte att hinna motionera honom, vilket är synd för han är en kanonfin häst!

Förslag?

Just nu går han i en hage med överväxt gräs och inte särskilt mkt näring i, och han går i en ganska så kuperad hage,

polgara
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kan det varaså att gräset är väldigt energrikt o dåligt med proteiner, då blir dom runda snabbt över buken

HannaDolly
0

Nej jag tror inte det är betet det är fel på då han gått på samma bete hela tiden, och han var smal och fin när han hölls igång, men så fort han "ställdes" av blev han tjock på en gång.

Trine
0

Är väl så enkelt att han behövde den motion han fick då för att hålla sig "slim" . Har själv ett sto som jäser fort om hon går på för mkt bet o inte rör sig så mkt.