Hjälp!!!
Jag misstänker att mitt shettissto som köptes för 10 månader sedan, är dräktig…
Hon är inte tjock, men lite rund om magen. Igår stack magen tydligt ut åt ena sidan och den rörde sig väldigt mycket.
Juvrena är ganska stora. Men vi upptäckte för 2 månader sedan att hennes 18 månaders avkomma diade henne i smyg. Då särade vi helt på dem.
Hon gick å visade brunsttecken nästan oavbrutet från Juni till Augusti förra året. Därför kollade veterinären på henne i Augusti, men hon tyckte inte det var något konstigt.
Hur stor är sannolikheten att de brunstar trots att de är dräktiga?
Vad ska jag göra?
Jag vet ett sto som visade brunsttecken hela dräktigheten!
Hur kollade veterinären henne? Via ultraljud? OM hon inte är dräktig så kanske hon är skendräktig…
Gick hon med hingst när du köpte henne? Har hon gått med hingst sedan du köpte henne? Om hon inte har gått med hingst så borde hon inte vara dräktig…

Har också haft brunstande, dräktiga ston.

Vilket kön är det på hennes avkomma som gick med henne till 18 månaders ålder?
Vetrinären kollade så att hon inte hade nån infektion för att hon var så "pissig" & hade flytningar.
Men i år har hon inte visat några brunsttecken än, fast mitt andra sto har brunstat. Här har hon inte gått med hingst, men innan jag köpte henne kan jag inte svara för.
Avkomman är ett sto.

#4 tycker du ska kolla med en veterinär om hon är dräktig eller inte. Du måste ju veta för är hon dräktig så ska ho ju inte göra något för ansträngande arbete, Bra att du särat på hennes avkomma.