Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 34-minneslunden
Läst 5498 ggr
ZABA
0

Östertorps Darina RS 1400 (ELIT)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

20/5 1983 - 22/10 2009

e.Lockinge Napoleon RS 111 u.Diana van Uchelen RS 432

Ett fantastiskt sto på många sätt och vis.

Med sig till de evigt gröna ängarna fick hon sin kompis Östertorps Draköga RS 2769 A (13/4 1989 - 22/10 2009, e.Senateur v.d Veldstraat RS 194 u.Coral RS 1141). Draköga var mycket framgångsrik i utställningsringen (SUCH) och erhöll höga 44 poäng på sommarpremiering som treåring.

Nu är de båda återförenade med bl. a. sin uppfödare Yvonne Lindström. Alla högt älskade och oändligt saknade.

The tears will never dry…

Hanna-D
0

Beklagar era förluster Marie! Gråter

Annelie-P
0

Beklagar givetvis.

[ronja123]
0

Beklagar förlusten av stona.

Lauth
0

Beklagar förlusten. Finns inga ord som kan trösta bara goda minnen som kan mildra.

Dehlfimia
0

Beklagar era förluster

Milla
0

Beklagar era förluster.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Charlotte-Aveback
0

Beklagar er förlust av två fina ponnyer.

runas
0

Beklagar förlusten av era två ston.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

icansson
0

Beklagar

Trine
0

Beklagar sorgen..

zettan
0

Beklagar förlusten

annie
0

Beklagar verkligen. Vi har ju den stora glädjen att få ha Darinas dotter Karina hos oss och känner oss så priviligierade, sånt fint och milt sto. Känner oss delaktiga…

På bilden Östertorps Karina u. Östertorps Darina.

ThiffannyJ
0

Beklagar förlusten

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

AusaBausa
0

Beklagar förlusten..

HeidiH
0

Så sorgligt att även våra fyrbenta vänner måste vandra vidare då och då.. Beklagar..

AusaBausa
0

Får man fråga vad som hänt? Ngn olycka eller var dem sjuka?

Det är det värsta med att ha djur när dem behöver vandra vidare..

Ellinor Johansson
0

Beklagar

ZABA
0

#16 Darina var 26 år gammal och hade som rätt många gamla hästar fått Cushings syndrom. Draköga var "bara" 20 år och fång. Ingen av dem mådde riktigt bra. Det var helt enkelt dags att ta det jobbiga men helt korrekta beslutet att låta dem somna.

Ahnna
0

Usch, så tråkigt! Jag kommer aldrig glömma Darina, som finns med i en hästbok från 80-talet, där hon finns på bild tillsammans med sin mamma och pappa på Östertorps Stuteri. Jag växte upp med den boken, men har nu tyvärr tappat bort den.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Miija
0

Beklagar.

ZABA
0

#19 Oh, jag vet nog vilken bok du menar. Tidningen Land(tror jag det var) gjorde en rasbok i liggande lite speciellt format. Där fanns fina bilder på shetlandsponnyerna Lockinge Napoleon, Diana v Uchelen och deras gemensamma dotter Östertorps Darina. Den ska fortfarande finnas i min bokhylla - hoppas jag.

Tack alla! Gråter

[Billan]
0

Det är en epok som går i graven när dessa gammla damer försvinner.

Tiden kommer för alla. Det känns i allafall bra att man kan hjälpa dom att ta sig över tröskeln, trots att det är sorgligt.

Tänker på dig.

AusaBausa
0

#18 absolut det bästa men jobbigaste besluten!

Tröstekramar till er!

shettismaffian
0

Beklagar förlusten av 2 otroligt fina ponnier.

Ahnna
0

#21 Det är nog samma bok! De lyckades fånga bra shettisar på bild, men flera av de andra raserna har jag för mig fick lite udda representanter.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Sussie688
0

Jag säger som Karinas ägare att jag har förmånen att äga Darinas avkomma Larina å hon är högt älskad på vår gård,så jag förstår att det känns tungt att ta ett sådant beslut om en så fin kamrat.Tröstekramar!!!!!

Trim
0

Beklagar minns de båda som fölisar - på sätt och vis en epok även för mig. Missminner jag mig inte så var det väl Ann och Agneta som kom på namnen.

ZABA
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#27 Kul med alla folk som på ett eller annat sätt har anknytning till Östertorp. Ponnygenerna går aldrig ur!

Blir dock lite fundersam när du säger att Anne och Agneta kom på namnen. Visserligen "kände/känner" de familjen Lindström länge men Darina var ju född 1983 och Draköga 1989. Fast tiden går ju fort när man får umgås med vackra små ponnyer.