utmärkt avelshingst
En helt underbar avelshingst säljes nu till gott hem. Vi har haft honom i 5år och sparar nu 2 avels ston.
Jozo är e. ELIT hingsten Jolly Roger of Marshwood u. ELIT stoet Winnie som även lämnat RS hingsten Felix (är en av de snabbaste avelshingstarna på travet) Jozo är en harmonisk, stabil och otroligt lätthanterlig hingst, han har ett utmärkt psyke. Själv är han visad med 44p och BIS som mest, gick 1a på generalmönstringen 2009 av 12 hingstar 10-12 år. med poängen 99898=43p. Han har flera champion titlar mm. Han har nu lämnat 6 diplomston och har flera fina avkommor på uppväxt.
Jozo mäter 98 cm i mkh och 17.5 i skena. Han har gjort ett bruksprov med 1010910.=39/40p. Han har inga tendenser till fång el liknande. helt frisk.
Vi säljer honom till någon som vill ha en toppen hingst till sin avel. för mer information maila el ring.
Detta är sista chansen !! Ge oss ett bud på honom o tala om dina tankar för honom. Vi överväger att kastrera honom då vi inte har några ston till honom. Kan ev. ulånas 2012..
Vi är ändå noga med att han får ett gott hem, där han får fortsätta betäcka och gärna visas. Han har många år kvar att ge !
för bilder o mer info se hemsidan. www.stuterisolliden.se

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag önskade Sanne att jag hade en gård för då hade jag köpt honom, han är helt underbar.. En riktig kanon häst..
Oj oj Sanne! inte kastrera! Varför? Lämnar han inte tillräckligt bra? en så supermeriterad hingst?? Så många gånger jag varit sugen på att köpa honom….. Jazz är en favorit hos mig, kanontrevlig individ…
Men jag har så få ston, är oerfaren vad det gäller avelshingstar å betäckning, men han är en hingst jag har ett gott öga till… å nu har jag preliminärt köpt ett nytt sto..Om jag bara hade råd!!

Renee, det handlar absolut inte om hans avkommor.
han har lämnat mkt bra avkommor och är själv en supertrevlig hingst. men vi har inte själva användning för honom, då vi har 1 sto vi kan betäcka med honom. Det är väldigt trist på en så bra hingst att bara gå här o inte få visa vad han har att ge.
Du kan ju släppa honom med dina unghingstar nästa sommar hingstarna behöver inte betäcka varje år
Jag tror att det tråkiga läget på shetland kommer att bli bätter på sikt när ekononin i Sverige bli mer stabil.

#¤ så har vi gjort i år med våra 2 avelshingstar de har inte betäckt alls utan gått på hingstbetet hela sommaren och haft de hur bra som helst .
#4 Så har jag gjort i år och funderar på att göra även nästa sommar 
Eller också kan man ha hingsten gå med ett sto, det fungerar jättebra
#3 Nej, tycker ju också han förärvat bra, han måtte ju vara en kanonhingst!

det verkar nu som vi hittat en kanon hem till Jozo..!!