utställningsfunderingar
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Funderingar inför Färgelanda utställningen, vad tycker ni är bäst fölungar och fölston först på dagen eller sist på dagen?
Vill höra allmänt inte bara just inför denna utställning.
Carina

I slutet om jag får tycka

Jag tycker på fm innan lunch
förmiddagen :)
Medarbetare på Gotlandsruss i fokus
Av ett russ blev det russigt värre 
Sent på dagen. Då är föl och ston pigga till championatet också. Är det först på dagen så måste ju måga föl stanna kvar hela dagen till championaten.
Delad glädje är dubbel glädje :)

alla tycker nog olika.. själv tyckte jag det var mkt bra o lägga dem först, då är alla fölen på bra humör, sen kan det iof bli lång väntan för de 2 föl som går vidare, men det är ju en av vägning..
Föl och mammor först på dagen var bra i Nossebro, då kan man åka hem med fölisarna sen. Det e ju bara 2st föl till championatet som skall stanna. 
Nja, två standard föl kanske, men i bästa fall finns det två miniföl också och då blir det fyra föl totalt 
Det jag menade var att omman lägger de sent så kanske man också kommer senare, men som sagt det är nog omöjligt att lägga klasserna så att alla blir nöjda 
Tyckte det var ett alldeles utmärkt upplägg i Nossebro, dvs med föl och fölston på förmiddagen. Många har ju både unghästar och föl med eller kanske bara man vill närvara hela utställnings dagen för att titta och lägger man fölen på efter middagen, så har de ju ju i så fall fått vänta (vanligen stå i släpet) tills det är dags för deras tur och i vart fall våra föl blir trötta av att stå i släpet och när det sedan är dags för dem så är det en trött föl unge som skall ut och in i ringen.
Nu senast i Nossebro när fölen fick visas på förmiddagen så var det en pigg fölunge vi visade upp, mycket roligare. Att hon sedan var trött när vi valde att stanna hela dagen och hon fick stå i släpet är en annan historia.
Det diskuteras om att bara de föl som skall in i BIS ringen behöver stanna och skall vara pigga och ha en kort dag men jag anser att dettta berör så väldigt många fler föl än dessa, trots allt ganska få.
Så Carina, lägg gärna upp det som i Nossebro om du har möjlighet, det var toppen!

Tycker föl och fölston på eftermiddagen. Har aldrig haft problem med att fölen varit trötta när de visats på eftermiddagen. De ligger och vilar i transporten under dagen.
Har samma erfarenhet som #9. De ligger och vilar i transporten 
#9 Det visade väl Glock ganska bra exempel på… Fast det blev ju Ingrids problem när jag tänker efter 
Slutade såhär i det hala gräset…

#11 Det var ingen trött fölunge inte! Jag blev också "utsatt" för Glock, gjorde nog ett mindre bra val till Champion Sto-ringen och valde gå med honom istället för Gucci ;-)

#11 Monster…. Men ett piggt sådant 
#15 Han gillade smaken av dig och hälsar att du får komma och hälsa på när du vill…