Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 1377 ggr
[Pollyanas]
0

Körning

Har ett par shettisar hemma som jag kör en del med en vanlig rockard. Börjar nu att fundera lite på att komma ut på någon liten körtävling men vet inte riktigt vad som krävs. Krävs någon form av grönt kort eller licens? Samt vad är det som gäller för regler angående ponnyn och kuskens utrustning? Och så det här med vagnen, vad är det för vagn som behövs? Nu tänkte jag mig som sagt var lätt/nybörjartävling men vill gärna veta vad som gäller högre också.

Tack

Silenos
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I RKS kan du prova på att tävla i precisionskörning och dressyrkörning. Inga särskilda krav på vagn/utrustning, men det ska vara helt och funkitonellt. Mer info hittar du på www.klubbenshetland.se

[Pollyanas]
0

Tackar :)

[Pollyanas]
0

Har kollat på deras hemsida nu och det är bara det här med vagnen. Måste bara kolla om jag hängde med nu, det går alltså bra att ställa upp i lätta klasser med en vanlig rokard?

Mini-Angel
0

#3 Svar ja,krav är dock svängel på¨rockarden

mizabella
0

Tror jag hört/läst att det är krav på baksele också.

Lycka till! :)

[Pollyanas]
0

Okej, tack för hjälpen. Får se vad det dyker upp :)

[Pollyanas]
0

Tänkte bara kolla här igen. Var inne på hemsidan som #1 gett mig :) Men går det att tävla lätta körklasser någonstans där inte ponnyn nödvändigtvis måste vara renrasig shettis?

katarinah
0

Här på iFokus finns det en grupp för körning. Kolla in den där finns många som kan mycket och en del bra artiklar.

[Pollyanas]
0

#8 Hittade en hel del där. Tack så jättemycket :D