Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettavel
Läst 1089 ggr
Miica
0

Betäckningsrapporterna!

Hejsan.
Ni som har skickat in årets betäckningsrapporter, har ni skickat med någon språngrulla eller liknande i år?
Jag hittar inte om det skall göras i år eller inte, och hade meeeer än gärna skickat in allt idag!

Tacksam för hjälp!

seijsing
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Pratade med en kvinna på SSS i förrgår och hon sa att vi inte behöver skicka in språngrullan.

Miica
0

Toppen då ska jag bara leta upp adressen och skicka!
Tack så jättemycket för hjälpen!!

Ann-Christine
0

Är det någon som hittar info om vad man ska göra med de makulerade rapporterna?
Jag kommer att skicka mina till SSS men vet inte om det blir rätt…

kristina-axtorp
0

#3 Om du menar de gamla rapporterna så kan du få pengar tillbaka för dem. Det finns en blankett för ansökan om det på www.svehast.se och du skickar in den tillsammans med det gamla betäckningsblocket. Om det är makulerade dvs felskrivna du menar så ska de in till SSS som är avelsorganisation!

Charlotte-J
0

En följdfråga; Har ett sto som var här på betäckning förra året. Det blev ett stoföl men ägaren har inte rapporterat så jag har inte en aning om när den föddes. Har sms:at henne flera gånger och inget svar. Hur gör man då, sätter jag bara i det jag vet och lämnar födelsedatum tomt? Någon som vet?

Amor vincit omnia Kyss

Ann-Christine
0

#4 Jag menar då stoet gått gall, avlidit, fölat döfödd fölis eller kastat.

Jag har alltid skickat in de makulerade med en medföljande förklaring till varje men här verkar SH ha gett olika besked, till mig sa de att de makulerade SKA skickas in samtidigt som andra hingsthållare fått beskedet att de inte behöver skickas in.
Hur har ni andra gjort?

Fidelia
0

Jag hade bara en tom kvar av de gamla. Så den makulerade jag och skickade in. De vill ju ha in alla gamla för att de inte ska kunna utnyttjas till annat. Det bör ju gälla även de makulerade tycker jag.