Transportera vagn
Går det att hänga upp en Roslagsvagn på ett smidigt sätt i bak på en transport och isf hur?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Förut hade vi vanliga sulkyfästen som vi hängde upp våran på. Jag är på jakt efter såna begagnade, nya kostar de ca 2100kr 
Vi har fått tagit bort sitsen när vi har haft sulkyfästen på släpet.
Delad glädje är dubbel glädje :)

Min sambo har fäst två kortare "rännor" på luckan där hjulen placeras. Sedan hänger vi upp vagnen genom att dra en gummiklädd kedja genom hjulet som fästs i sej själv och sedan i bindringarna på släpets sida (alltså en kedja för var hjul). Slutligen fäster vi vagnens överdel genom ett spännband i samma bindring från ena sidan till den andra (tvinnar det över ramen på framsidan av vagnen).
Vagnen sitter alltså med hjulen in mot släpet och sitsen utåt. Brukar märka ut sitsen med en flagga.
Har fungerat väl för mej. Det kan vara lite svårt att få till det själv (men det går med lite vilja och armmuskler) - är man två är det gjort i ett nafs.

#3. Låter intressant. Har du något foto på det?

#4 Nej, tyvärr. Men kan försöka komma ihåg och ta nästa gång vi ska åka någonstans.
#1 Har också kollat runt lite och priserna verkar ligga där… Här hittade jag en sida med sulkyfästen, men måste man verkligen ha fästen både nere, i mitten och på taket?

Takfästen känns ju åtminstone som överkurs, för skaklarna räcker väl inte ens upp över taket… 
#7 Tänkte också att det kändes lite väl overkill 

Takfästena är om man har två sulkys, då hänger man en där uppe, med skaklarna nedåt. Har man bara en vagn används inte takfästena.