Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 29-icke-hästrelaterat
Läst 391 ggr
Linnah
0

Idag ska jag träffa kungen!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om en halvtimme bär det av in mot stan, där min tjej ska ta emot värsta stipendiet ur kungens hand, och jag har fått en egen inbjudan till seminariet! Däremot får jag inte vara med på den privata tillställningen ikväll, men jag ska i alla fall dokumentera handskakandet!! Kan lova att hon är så nervös att hon håller på att dö, och jag börjar också bli lite nervig. Men det ska i alla fall bli jätteskoj!

susanne-s
0

Spännande, vad roligt för henne/er

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Benjy
0

hah skojigt, varför får hon göra det?

Har också träffat Knugen, han är kort :P

Lulan
0

Det var det värsta - då får du väl hälsa till kungen då :)

zettan
0

hälsa kungen och säg att shettisar de e grejjer de. Så kanske han skaffar massa shettisar och kommer på utställningarna SSS anordnar Skrattande. Då får vi alla träffa honom ju Cool

JennyStaaf
0

oj.. stort! Grattis till Bella!

Miija
0

Då ska jag hålla span på nyheterna ikväll…antar att det är med där. Skrattande

Cattis
0

#5 Bella? Det är väl fd numera?

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

cinna
0

Coolt att träffa kungen! Överlevde niFlört?

Linnah
0

#5 & 7 HAHAHA. Fint att ni håller koll på mina brudar. Ja, Bella är mitt ex. Nuvarande heter Carim.

# Det var hur som helst väldigt spännande. Eller knugen i sig var väl inte så himla party (även om jag fick rapporter om en viss berusning på kvällen), han såg otroligt plågad ut över att behöva hälsa på alla (vi fick också instruktioner innan om hur vi skulle presentera oss - fatta så töntigt att behöva vara kungen!!) men tydligen var han väldigt glad på middagen på kvällen sen i alla fall.

Stipendiet hon fick heter Kompassrosen och går till unga ledare, en inom privata näringslivet, en inom offentlig verksamhet och en scoutledare, och hon är den senare.

Det som var intressantare än kungen, förutom att se slottets finare kamrar och sånt (det är inte alla som hånglat i Vita Havet!!), var faktiskt två av föredragshållarna; Ingvar Kamprad är helt otroligt fascinerande att lyssna på! Så även Anita Roddick, som grundade The Body Shop och jobbar mycket med socialt ansvar - hennes anställda har en halv arbetsdag i veckan avsatt åt att jobba med ideella projekt! Plus att de fått Storbritanniens regering att ändra lagarna gällande djurförsök och dylikt.

#4 Vad gäller kungen och shetlandsponnyer så har han efter vad jag förstått redan haft såna när han var liten - om jag inte är helt felinformerad så var hans första ponny Horshaga Assia, som blev mamma till otaliga bra hästar och flera godkända hingstar, och dessutom är mormors mormor respektive mormors mormors mor till mina ston!! (Jag påtalade dock inte detta när jag hälsade på honom, jag kände att han kanske var en gnutta ansträngd ändå… Flört)

Cattis
0

#9 Ja visst, men jag visste bara att det var slut med Bella. Vad den nya heter hade jag ingen aning om dock. :-)

Anita Roddick var just precis nu med på "Efter 10" på 4:an. En otroligt fascinerande kvinna! Har gett bort 135 miljoner pund till olika projekt. Vilken känsla det måste vara att kunna få göra så mkt för andra.

/Cattis

Linnah
0

#10 Hon var precis lika fascinerande i verkligheten! Hon kunde inte förstå varför man skulle dö rik, för det tyckte hon var slöseri (till barnens förtret) så hon skulle ge bort allt innan hon dör. :) (Hon får gärna ge lite till mig!!)

Cattis
0

#11 Du skulle gett henne ditt kontonummer… :-)

/Cattis

Linnah
0

#12 Haha, jag får maila henne!

JennyStaaf
0

Generad 

ok - håller dålig koll.. vem är det jag träffat då? Nu känner jag mig osäker.. 

GRATTIS HUR SOM HELST!!!!!!!!  Kyss

Linnah
0

#14 Det var Bella du träffade uppe i Umeå. Flört

# Här är en artikel om stipendiaterna, och med mina bilder på Carim. Oskyldig http://www.ungtledarskap.se/Pages/Stipendiater.aspx