Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettavel
Läst 518 ggr
stallostby
0

Hingsttips!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fortfarande inte defenitivt bestämt hingst. Någon som vill ge mej ett förslag?

Nords Grace plus på henne är; bra grova ben, rygg och kors. Ganska bra skritt och trav. lugn och stabil, Minus är hennes tunga huvud, lågställd, ser framtung ut.

Nords Tess, plus: korrekt benställning dock vid. Feminint huvud, hyfsat bra typ, minus kort skritt inte så bra trav ngt toppigt kors. Ngt nervöst lagt men överlag trevlig.

Hingstförslaget bör vara i västra regionen! Tack för tips!

Ove-D
0

Vad vill du får för avkommor? Användbara med bra steg? Skönheter för utställning? Barnponnyer med bra lynne? Önskemål om färg och storlek?

stallostby
0

Bra lynne prioriteras, rastypiska med bra steg för att fatta sig kort, annorlunda färg är bonus. Kanske travmeriterad….

zettan
0

har du kollat in Jozo RS 387. HAn står på stuteri solliden i Dalsjöfors strax utanför Borås. Han är en väldigt lugn och stabil hingst.

Annette
0

Ring till Shetland Västs avelsrådgivare Morgan Johnsson för att få lite tips.

cinna
0

# Säger som Annette; Ring Morgan. Han talar inte om vem du ska betäcka med utan han disskuterar utifrån dina tankar och förslag.
Ringde till honom för ett par veckor sedan och första samtalet var ungefär som så "-Njaa, Du som du vill och som du redan bestämt dig, men kanske mindre lyckad kombination till just det stoet". Tillbaka till ritbordet alltså. andra samtalet; "-JA, nu pratar vi avel!" Så det resulterade i två hingstar jag som jag sedan valde mellan…

VeronicaP
0

Vi har ju våran Madgic som jag själv tycker har lämnat väldigt trevliga avkommor .
Men jag håller också med de andra om att ringa Morgan för han är duktig och´lämnar förslag på hingstar.

cinna
0

Jösses vad rörigt mitt förra inlägg var. Ska inte försöka mig på att skriva den typen av inlägg så dags på dygnetGenerad

zettan
0

#7 hihi missat kaffet den dagen tro? Flört

VeronicaP
0

#7 *ler*