Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 2214 ggr
ThiffannyJ
0

Ny sele?

Om jag ska köpa en ny sele, vad ska jag välja?

Har läst runt lite bland gamla trådar och förstått att Ideal Harness selen verkar vara uppskattad och bra.

Selen ska användas till vardagskörning men också vara fin/duglig i att tävla med. Så, om du skulle köpa ny sele i dag, vad skulle du köpa?

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

SofieN
0

Köpte en ny sele igår! Blev en Zilcosele med en empatybrösta, kul att prova syntet och bröstan gillar jag jättemycket!

Annars har jag också en Idealsele, den är verkligen suverän! Kan verkligen rekomendera den. Har en svart men är lite sugen på en brun också.

stallmagic
0

Ideal sele, helt klart:) har både til mini(brun) og til standar (sort) Parselene har vi kjøpt av Helle Handll i Danmark. Bra kvalitet og meget bra pris;)

Hanna-D
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har också en Ideal sedan många år och den är fortfarande jättefin! Riktigt bra läderkvalitet.

JennyR
0

Jag har haft min Ideal i över tio år och är supernöjd med den :D

Frida-E
0

Har länge tänkt skaffa mig en Ideal Harness men är rädd att den i strl mini ändå är för stor mina minisar, som är 76-86 cm. Har nu en Pfiff-sele i strl mini och det är bara min maxade valack som kan ha den (på de innersta hålen!) och de andra ponnyerna drunknar i den.

Någon som har en Ideal-sele till sina mindre minisar?

Rubiinen
0

Tärnsjö selen är min absoluta favoritsele, men har hört att den inte tillverkas längre. Någon som vet om det stämmer?

SofieN
0

#5 Tror absolut att ministorleken borde passa. Pfiffs selar är väldigt dåligt anpassade i storlekarna, shetland är ju också jättestor!

#6 Tycker inte att själva selen är så fin… Men tärnsjös läder är ju helt klart i en klass för sig. Har också hört att dom slutat tillverkas men jag vet inte om det stämmer. Finns selen kvar på deras hemsida?

ThiffannyJ
0

Tack för svar!

Har läst i andra trådar att Börjes ska ha sålt Ideal selen, men hittar inget på Börjas sida… Var kan jag hitta den selen?

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

åsa-charlott
0

Hej

Börjes säljer fortfarande för när jag nyligen skulle köpa ny till min standard tittade jag där, står under finsele har jag för mig. Annars är selar.se mycket bra, där kan man sedan också köpa reservdelar till hela selen vilket är mycket bra, tex också köpa till sidostycken utan skygglappar som jag gjorde.

Jag har haft till mini tidigare, min mini var ca. 83 cm och den satt mycket bra gick att justera in mera då. Är väldigt ställbar.

Har nyligen även köpt en ideal till min standard, dock är han den mindre sorten på 94 cm och jag upplever att kanske bröstan kanske kunde vara någon cm smalare…, fick även göra fler hål men sitter nu bra efter detta.

Har haft en tärnsjösele tidigare och jag gillade faktiskt inte den alls, dels pga hur man sätter fast skacklarna i däckeln, då man "snurrar" runt en rem runt skakeln och där blev det mycket slitage,  tycker ideals däckel är att föredra.

Många häls åsa charlott