Tips på utrustning till shettis?
Jag har väldigt svårt att hitta utrustning som passar min shetlandsponny och tänkte om det finns några med lite mer erfarenhet och har bra hemsidor att köpa från.
Det största problem jag har är benskydd, alla jag har lyckats hitta hittills har varit för långa för min lilla kille. Beställde storlek Shetland från Horze men de var lika långa som Höök XS och passade därför inte.
En kompis till mig kom över ett par senskydd som är 14 cm, men jag hittar inga återförsäljare till det märket över huvudtaget, annat än en återförsäljare i Norge.
Just nu har jag beställt hem Catago Ice benskydd i storlek Shetland i hopp om att dessa ska vara tillräckligt korta eller lätta att göra kortare om de inte skulle passa.
Någon som har tips vart man kan köpa fin utrustning till Shetlandsponnyer utan att de kostar för mycket?

Catago har ett par senskydd som är 14 cm höga. Jag har dem till min shettis och de sitter kanon! De brukar heta Catago sportskydd om jag inte minns fel.
Sen har jag även ett par svarta heltäckande neopreneskydd till shetland. 16 cm höga men de går ju ner över kotan så kan din shettis ha de senskydden som är 14 cm kan den ha dessa skydd.
De är till salu om du är intresserad :)
Jag borde inte ha öppnat den här tråden, har precis lagt en beställning på fyra boots och skydd till både fram och bakbenen fast jag egentligen inte alls behöver eller har råd med det ;)
Har sedan tidigare globusskydden, senskydd + strykkappa från horze(passar dom två större shettisarna) och senskydd som jag köpt på börjes i globen Awa-teck heter dom, i storlek xxs.
Ska ta och slå mig ett öga på Catago Sport skydden och även Awa-tech, har inte hittat någon information om hur långa de är tyvärr och därför inte vågat chansa. Ett par ponnysenskydd jag fick hem (Jacson) var 21 cm långa, 3 cm ifrån vad Cob brukar ligga på..