Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: godkända-hingstar
Läst 759 ggr
Ove-D
0

svart minihingst godkänd i Dk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet ni vad denna hingsten heter? Han var tillsalu i Sverige 2005. Jag vet inte om han är visad här eller bara godkänd i Danmark… Någon som vet om han är reggad här i Sverige samt  hans stam…

Annette
0

Vad stor han ser ut på bilden. Är det verkligen en mini?

Ahnna
0

Jag tycker att det definitivt ser ut som en mini. Flört Fin var den också! (Men jag vet inte vem det är.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Vilma
0

Om det är den jag tror?, (som jag inte kommer ihåg vad han heter just nu…), så känner jag den som ägde honom förut, pm:a mig om du vill ha kontakt med henne…

Ove-D
0

#3 Jag tror jag vet vem som äger honom NU… men jag var mest intresserad av vad han heter och om han är visad och stam…

Ove-D
0

Är det Lammahaven´s Rowdy??? Han visades på premiering 2001… Men kan man hitta bedömningen någonstanns? hittar bara tom 2002 på SH…

RebeckaSvensson
0

I #4 skriver du att du tror du vet vem som äger honom nu, jag föreslår att du då frågar dem vad han heter. Är nog det enklaste sättet för få ett säkert svar.

Ove-D
0

#6 det gjorde jag igår men fick inget "vettigt" svar… han trodde han hette Lammahagens … (någonting) men de kallar honom alltid för Lilleman…

Jag började söka och hittade inget "lammahagens" men Lammehaven´s så jag misstänkte det var så… Sökte på svenska stamboken och hittade Lammehaven's Rowdy  i så fall är han ju halvbror till Tasano… Glad Men om jag söker på stuterier så verkar Lammehaven´s bara hålla på med varmblod…  Fundersam   http://www.lammehaven.dk

Finns det någonstanns på internet avelsvärderingsbedömningarna från 2001???

PP
0

Lammehavens Rowdy SH 396 visades på svensk avelsvärdering i Borås 2001. Han fick då poängraden 87666=33.

Ove-D
0

Tack Pernilla!