Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 701 ggr
Joystick
0

Tävlingdebuten avklarad!

Idag har jag debuterat med mina killar på tävlingsbananSkrattande

Joystick Diablo 4 år hade fullt sjå med att prata med allt å alla innan vi skulle in på banan och spänna upp sig. Så när vi skulle in på banan så hade han inte så mycket energi kvar.

En nyttig erfarenhet att vara på tävlingsplats i allafall. Att stå kvar ensam i hästtransport när kompisen går ut och att gå in i transport för att i nästa stund bli lämnad av kompisen.  Till nästa gång är vi  bättre förberedda och en erfarenhet rikare. Startade honom i dressyr.

Pegasus betedde sig som om han aldrig gjort annat än att varit på en tävlingsplats å blivit lämnad i transport osv. Svarade på några enstaka gnäggningar.

I precison så petade vi en boll ( banan kördes på idealtid något som jag inte "brydde mig om" Vi körde i ett tempo som känndes bra för att ta oss runt banan.

Pegasus kom hem med en blå fin rosett idag! Trots att jag inte riktigt vågade släppa fram honom så han fick visa sin fina trav.

En rolig dag med många nya intryck för både hästarna och mig själv.

Hanna-D
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Grattis till andraplatsen!

BoelH
0

Grattis!

Charlotte-Aveback
0

Grattis till en lyckad tävlingsdebut! Glad

susanne-s
0

Grattis vad roligt! Pappa Damit hälsar :-)

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Joystick
0

Tack så mycket!

Glömde ju skriv en sak. Hade permobilen med mig till tävlingsplatsen så jag skulle slippa gå för egen maskin och kunna koncentrera mig på att lära mig precisonsbanan ( åka flera varv) istället för att kunna gå ett varv och sen vara halvdöd..

så efter dressyren när Sofia Eriksson hade försökt få honom att dricka lite vatten och äta ett smaskigt Legdeåäpple så tog jag honom själv en stund med  permobilen då  han gick så fint bredvid. Tävlingsplats för första gången?? Det kunde man inte tro när han var där

Shettisar ÄR underbara så är det bara!Skrattande

cinna
0

Vad skönt att debuten gick bra och grattis till den blå rosetten!

Inte alla som lyckas med det i deras debutFlört

Och jovisst är våra små pållar underbara!!

Joystick
0

Tack så mycket!

Den blå rosetten ja den var en mycket oväntad bonus.Skrattande