Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1029 ggr
Odinn
2

Agility

Är riktigt sugen på att testa tävla agility med min lilla skrutt… Är det någon av er som har gjort det? När får man reda på banan och sånt? Vilka övningar ingår?

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

HannaDolly
0

Här är en hemsida du kan kolla på,där finns alla hinder som kan finnas på tävling, och även hur man utför dom ;)

klubbenshetland.se  tryck sen vidare på Tips

Om du vill tävla i agiliy så anmäler du dig till en tävling där dom har med agility, sen när man kommer till tävlingplatsen går alla som är anmälda till klassen, och den ansvariga igenom banan på plats och säger hur varje hinder ska utföras och vilken ordning hindrerna kommer i. :)

Silenos
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Var i landet bor du ?

Odinn
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1  Åh tack!

#2 Örebro, Närke

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Mini-Angel
0

#3 Kom på vår (RKS) tävling på Strömsholm den 28 augusti Glad Finns Agility klasser bla

Aribigga
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har varit med och tävlat agility två gånger, en gång på bruksdagen i vinslöv och en gång på a ponnytävlingen i bohus. Det är ruskigt roligt!

I vinslöv var det ingen tvekan om vilken ordning man skulle ta hindrerna i så där var det bara att köra. I bohus frågade jag bara och det var väldigt logiskt där också.

Det som det känns som det är viktigast att man övar på är att lära ponnyn vad ett däck på marken betyder. James har lärt sig det nu att båda fötterna ska i och det vinner man mycket tid på!

Annars är det ju bla att gå över pressening, under flärpar, i en tunnel, hoppa över ett litet hinder, över en bro och över en vippbräda. De hindrerna är inga problem om ponnyn litar på dig och van att gå på lite skumma underlag.

Hoppas du tar dig till en agilitytävling och lycka till!

lurvponnyn.vimeddjur.se

sofiek90
0

Aribigga - då har du säkert tävlat mot mig och min lille ponny :)

Jag har tävlat agility några gånger och det enda jag behövt träna på var däcket, för ponnyn förstod inte vitsen med det i början. För mig är det mest förtroendet som tränatsd upp i samband med alla knasigheter :)

Kolla på bruksponny.n.nu , där finns det några tävlingar under propositioner. Även den som är snart, den 5 november i Nuntorp :)

MVH

Sofie

Aribigga
0

#6 Nämen vad skoj, i Vinslöv eller i Bohus? :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

sofiek90
0

#7 - I Bohus :) Vart med där 2 eller 3 gånger i rad samt i Sjuntorp. Ska även vara med i Nuntorp om en månad. :)

MVH

Sofie