Stam till shettis
Jag letar efter ett stuteri nära Norgegränsen som föder upp eller har fött upp shetlandsponnyer. min lilleman kommer från ett stuteri däruppefrån, men f.d ägare kommer inte ihåg namnet på stuteri/uppfödare.
Ponnyn heter Wiktor, född Maj 2000 och är svartskäck,
MVH
Sofie
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har du inget pass? där skall uppfödaren stå med.
Vid en sökning i webstamboken hittar jag ingen Wictor,Wiktor, Viktor eller Victor född 2000 som är svartskäck. Är du säker på att ponnyn är renrasig shetlandsponny?
Om den är renrasig, är stavningen fel eller färgen kanske.
Han har pass, men där står han som okänd. Jag vet att han kommer från ett stuteri.Han är svartskäck född 2000.
MVH
Sofie
Varför har han ingen stam? Om han kommer från ett stuteri verkar det mycket märkligt tycker iallafall jag!
Du får söka på färgen svartskäck och se om du kan hitta honom där. Har han stuteriprefix går det inte att söka på bara Wiktor. Även om han kommer från ett stuteri behöver han inte finnas i stamboken och gör han det står det troligen inte hans namn ändå eftersom han har ett pass från annan förening om han har okänd stam. Vet du vad hans mor heter kanske?
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Jag hittade en Wiktor som är född samma år, men vet inte hur jag får tag på hon som står som ägare.
Jag har tjatat på förra ägaren, men hon har problem med minnet så hon glömmer av väldigt fort.
Jag vet att en annan shettis som är från samma stuteri heter Hugo och är minishettis (75cm hög) och mörkbrun, nästan svart. Tror att han inte har några vita tecken alls och i samma ålder som min lille. Dom är troligen halvbröder.
MVH
Sofie
# 4 Det går alldeles utmärkt att söka på bara Wictor och då får man fram alla som heter wictor, wictoria och som har stuterinamn före eller efter! Man välje bara att söka i rutan där det står sök på del av namn i webstamboken.
Väljer man sökalternativet att namnet skall börja på wictor så kommer dom med stuteriprefix inte med.
#6 Jag hittade en Wiktor, men från annan del av landet. Skulle vilja få tag på personen som står som ägare. Går det att få tag på personen genom SSS på något sätt?
MVH
Sofie
#3 Han har stamtavla, men dom papprena har kommit bort då han flyttade neråt i landet.
Som sagt har f.d. ägare problem med minnet.
MVH
Sofie
#4 Vet tyvärr inte vad han mor heter :/ Det hade väl underlättat ;)
MVH
Sofie
#8 Jaha okej. Har ni kollat om han har chip?
#11 Ja, det är så han är reggad i passet eftersom jag inte fått reda på hans stam innan jag fixade pass åt honom.
Han har chipnr i passet. Antar att han är chipad då. När jag sökte på det i blå basen kom samma resultat upp som du länkade till.
MVH
Sofie
#12 Om du fixade pass åt honom så borde du väl veta att han var chipmärkt, det görs ju i samma veva.
Amor vincit omnia 
fast det var inte jag som fixade papprena. Jag skickade bara in dom 
MVH
Sofie
#6 nej det funkar inte… finns flera hästar som heter wiktor som har stuteriprefix före och det kommer inte med när man söker som du menar
Medarbetare på djurskydd.ifokus
http://www.shetlandsponny.se/stambok/Visa3Led.asp?Nr1=2709
Här är en wiktor

#16. Den är 37 år om den lever.
#16 Tyvärr tror jag inte att den ponnyn lever då modern och faderna är födda på 1960-talet. Lever den är den väldigt gammal och det är inte min lille. Men tack ändå!! 
MVH
Sofie
#15 Om du söker på andra raden på ett egennamn kommer de med stuteri prefix/suffix med.
(Jag söker nästan uteslutande från andra raden tycker jag får "bäst" resultat då)
Veritas odium paretFörvånad