Brunster
Hur tycker Ni att brunsterna är generellt iår?. Svaga, korta, långa, tydliga…
Här är brunsterna tydliga på samtliga ston men varierar i längd, dock inte "onormalt " långa.
Här är också brunsterna tydliga och varierar i längd. Bara ett par "luringar" som inte visat någonting. En av "luringarna" åkte till hingst i söndags och jag har inte sett någon brunst på henne på hela våren men i måndags var hon redan betäckt. Ibland (men inte ofta) har man ju tur!!
Nu har vi ju chans att hinna se om hon går om innan jag måste hämta hem henne för premieringen.
Amor vincit omnia 
*Putt*
Fullt normala brunster här, ganska långa men alla verkar "fräscha" och samtliga ston har blivit dräktiga i första brunsten, ett sto har resorberat men behandlas och är brunstig nu.

Jag tycker brunsterna har varit ett elände i år. Långa brunster eller inga alls. När man kollar med ultraljud så har dom som inte visat brunst alls ändå blivit dräktiga. Duktiga hingstar med andra ord 
Hingstarna brukar ju kunna pricka in rätt tid om dom går på fribetäckning. Men som sagt dom här med långa brunster dom blir jag inte riktigt klok på.
Tydliga brunster och ETT sto med låååång brunst.
Här har vi haft: förskjutna fölbrunster, förskjutna 30-dygnsbrunster.
Stona med föl vid sidan har haft normallånga brunster, gallstonas brunster har i flera fall haft väldigt långa brunster.
#6 Aha… Jag det har varit så med våra med… fölstona har varit normallånga men stoet som inte betäcktes förra året har haft lång…

Ja jag får väl säga att mina egna har faktiskt varit helt okey , fast ett sto som varit här hade lååång brunst ..
Min welsh som jag hade skickat i väg på betäckning , tog det lång tid innan hon kom i brunst igen..
Tro att det överlag har varit konstiga brunster hos alla och i alla raser i år
*putt* då betäckningsäsongen startat…
lång och tydlig brunst på ett sto och två har inte brunstat än.. är det så med ston som med kvinnor som bor ihop att de får synkad brunst..? vore ju väldigt praktiskt…