Rider ni??
Rider ni era shettisar själva?? Hur motionerar ni era shettisar?? Kör ni?? Agility?? Ngt annat??
Främst så har jag tjejer som kommer ut 4-5 gånger i veckan som rider dem, ibland kör och promenerar med de högdräktiga stona och unghästarna. Om jag sticker ut med shettisarna brukar jag köra (eller promenera med de högdräktiga stona).
Hingstarna motionerar sig myckt själv i hagen, men TRÄNA är ju en annan sak…
Rider… hi hi nej det gör jag inte.. Min son på 5 år gör när han har lust. Dock inte så ofta.
har 2 tjejer som rider och tömkör mina shettisar
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Jag brukar köra mina, ibland gör jag nått annat för omväxlings skull (tex rider (väldigt sällan), går på prommenad, tömkör, jag har även testat lite agility (med kanske inte så lyckat resultat…
))
Kör,tränar NH,ibland promenader, ofta är hon med ute när jag rider,då springer hon lös,gångarterna då är oftast stillastående och ös galopp……
Rider ej min shettis själv, han har en medryttare som rider honom cirka 3 dagar i veckan. Resten av dagarna kör jag oftast. Har funderat på agility, men har aldrig kommit loss riktigt. Funderar mer på Natural Trick Training, tycker det verkar roligare!

När jag inte kör min shettis går vi ofta bara långa promenader i skogen. (i både skritt, trav och galopp) Det är precis som att gå med en hund! Han ska också stanna och nosa på allt…

Jg kör 3-5 gånger i veckan, sen tömkör, longerar och promenerar jag ibland som omväxling
Jag är visserligen inte så tung men skulle aldrig få för mig att rida mina shettisar. De körs och tömkörs istället.

Jag kör 5-6 dagar i veckan, men shettisen är ju högdräktig nu så på slutet har jag bara promenerat med henne.
Vi kör våran shettis för hon beter sig som en rodeohäst och gillar inte att bli riden och mina barn har vuxit ur henne. Däremot så älskar hon att bli körd. Det är ett bra alternativ för det är svårt att hitta små duktiga ryttare. Det är svårt att motionera dem tycker jag om man inte som vuxen kan köra dem också.
har ni tjejer som bara rider och kör.
Hjälper dom inte till med annat också som har med hästar att göra.
Mina slutade då dom inte hann rida varje gång dom var i stallet.
Då var det inget kul längre.
jag anser att ska man låta dom rida gratis får dom allt hjälpa till med andra sysslor också inte bara rida

Jag motionerar shettisen med körning,tömkörning och löshoppning m.m. har medryttare som rider. 
Skulle vara en syn att se mig rida min minis!
Kör, tömmkör, longerar, promenerar, NH, trick & lekar, löshoppning. Få se i framtiden om man hittar en liten ryttare som kan rida han, finns en eventuell, men hon måste växat till sig lite
En liten bild på Lilleman när han hoppar (jag springer dock bredvid)->
Hmf..Vart ingen bild:/

Vi promenerar, tömkör, kör och tränar agility.
När vi lånade ut henne till ridning blev hon dessvärre halt rätt snabbt. Vi hade haft henne utan hältor i 7 år, så det var en besvikelse. Efteråt har vi fått höra att de som lånade henne inte följde våra instruktioner under igångsättningen. Sen dess lånar vi aldrig ut henne. Hon får hellre stå.

#16 Skulle du vilja vara snäll och minska bilden en aning, eller välja en mindre bild?
Tack på förhand!

Bättre så?
Jag är alldeles ny och vet inte hur allt fungerar än.
Blev medlem för drygt 2 timmar sedan.

#18. Nu är det bra. Nu syns dina inlägg också. Välkommen hit!

#18 Jättebra så. Såg du var ny, därför jag bad dig minska den. Välkommen hit, hoppas du ska trivas!
Jag rider inte mina shettisar. 176 lång, undrar hur det skulle se ut. Har en tjej som kommer ut och rider den ena. Själv kör jag, tömkör, longerar, arbetar från marken, löshoppar, joggar, cyklar och massa mera med mina shettisar
Jag älskar shettisen på min ridsklola mer än allt annat, jag önskar bara att jag någon dag kan bli medryttare på en shettis i Bålsta.
Jag kör henne,longerar,löslongerar,löshoppar,tömkör,promenerar.Ibland sitter småbarn på henne.Skulle gärna vilja ha tag i någon som kan rida henne.
Jag rider, kör, promenerar, tömkör… :) Är skötare hos Kacka och älskar Xtan mer än något i världen! Men de andra hästarna är också mycket trevliga! Annars rider jag på ridskola också.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Tömkör,kör (ej trav),agilitytränar, skogspromenader över stock och sten, ingen ridning = finns inga så små ryttare här till mina mini som är mellan 77 - 82 cm mkh.
Min Zaffran rids ngn gång av mina barn men mest blir det promenader.
Ska ta med henne ut i longerlina sen när jag rider min ridhäst. Just nu rider vi längre runder än vad hon orkar.

Kör, promenerar, tömkör, longerar, löshoppar.. :) Sen är det nån liten tjej/kille som kommer ut lite nu som då och rider en sväng.

Jag kör, tränar miljöträning, lite tömkörning, tar med hästen ut på springturen. men ingen ridning längre jag e för tjock och för lång;)

kan inte heller rida Fiona längre har blivit för lång men nog inte för tung,hur mkt kan dom bära förresten?Jag kör henne och tränar och tävlar lite agillity fast de har inte varit några tävlngar i vartofta på länge..:(
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Puttar upp tråden lite :)
Jag kör, longerar, tömkör (med och utan däckel/sele) , promenerar, löshoppar, leker lite, lite trickträning och lite NHövningar. Han rids regelbundet 2 dagar i veckan. Jag har en medhjälpare till, som är guld värd. Hon rider inte, utan gör allt annat. Hon har efter 2 år äntligen börjat köra honom själv, så vi delar på allt utom ridningen som småbarnen får sköta.
Med detta på schemat har han inte haft jätte många vilodagar varje vecka den senaste månaden, utan oftast 1 eller 2 i veckan beroende på vädret m.m (då blir det pyssel lääänge istället). Förutom efter vaccination då han fick vila 2 dagar efteråt (har inte haft problem innan, men bättre att vara säker)
Jag åker även iväg på clinics/kurser när jag har tid och råd, samt tävlingar där ponnyn får vara med och jag har någon som kan köra bil + transport. 
Det är en glad ponny som mår bättre än på länge. Han är trevligare att hantera och han är pigg och arbetsvillig när det är dags att arbeta. Han är även finare i kroppen och har, enligt massör, väldigt fina muskler och är inte spänd i kroppen samt har inga muskelknutor.
MVH
Sofie

Mina barn rider, jag kör
sedan är de med på diverse aktiviteter här i byggden, ponnyridning, barnkalas m.m
#32 Vilken snygging du har till ponny 
Det finns en hemsida där alla hinder som finns med på tävling m.m blir förklarade. Kolla på sidan http://www.klubbenshetland.se/ och under tips 
På http://www.bruksponny.n.nu/ finns det propp. för kommande små träningstävlingar runt om i landet. På de tävlingarna har man gott om tid inne på banan, oavsett om man tävlat/tränat agility innan eller ej. Det är en väldigt rolig gren att hålla på med tillsammans med ponnyn och det finns en klass där barnen kan tävla tillsammans med ponnyn också.
MVH
Sofie
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#34 Tack
Han är världens bästa. Vädigt ambitös kille.
Jag rider min kille ibland - villkorslöst i skritt så vidare att han inte väljer något annat själv. Max 1 gång i veckan rider jag och det är på små stigar i skogen med mjukt underlag, värmer upp ryggen innan jag sitter upp.
Till vardags kör jag honom mycket, promenerar, tömkör och även löshoppar. Har en tjej som kommer så ofta hon kan och rider honom på helgerna, målet där är att han ska komma ut på en liten clear round tävling så snart som möjligt.
Allt jag gör är på hans villkor, eftersom han är så villig till allt så fungerar det bra. Hade varit en annan sak om han bara stod stilla och vägrade gå när jag satte upp (:
Angående att jag rider på honom har jag varit i kontakt med djurskyddet för att få ett rakt svar. Det var okej så länge han inte tog skada. Jag är noga och känner igenom rygg och ben ofta och ser till så att han har det bra. Minsta tecken på att han skulle ha ont eller ta skada av det och jag slutar rida.
#35 Bor dui närheten av Brålanda är det tävlingar där 5 nov. där bl.a. agility är med, om du vill se hur det kan gå till att gå en agilitybana med shettis. 

MVH
Sofie
#37 Tyvärr bor i Stockholm. Det hade varit kul att se, får leta upp nån tävling runt Stockholm.

Åh, det hade jag velat se! jag bor inte så långt från Brålanda, ska du vara med me din ponny #37 ??
#37 var i Brålanda, Bor också i närheten och hade gärna tittat.
jag promenarar, tömkör eller så rider sonen en sväng.

#38 RKS har tävlingar i Norrtälje i helgen.
#39 Jag har anmält min ponny till flera klasser, både med ryttae, kusk och handler :)
MVH
Sofie
#35 Det finns sökert i Stockholm också, har varit i samband med utställningar innan om jag inte minns helt fel (?)
MVH
Sofie
Kör min ponny, min syster rider har ridit en del men nu börjar även hon bli förstor. Kan ibland träna lite dressyr genom att rida utan rida så att säga. Sitter inte på ryggen men använder tyglarna. Har inte kommit så långt men ganska kul.
Agillity är riktigt kul och oftast tycker hästen det är kul. Höll på med det för ett tag sen, var dock ett tag sedan nu. Min shettis går dock utan problem upp och nerför trappar. :)

KUL! dit ska jag försöka ta mig :-)
#45 Haha kolla inte på mig när jag är inne på banan bara ;)
MVH
Sofie