Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 408 ggr
Zigge-3
0

dräktig?

Hejsan, jag  har en fråga som jag undrar över! Kan ett avelssto se dräktigt ut, växande juver,synliga mjölkådrar, riktig fölmage utan att vara dräktigt?

AnnaLundin
0

Det finns en användare på bukefalos som har haft ett skendräktigt halvblodssto, som till och med lade sig ner och försökte krysta ut något som inte fanns -  om jag minns detaljerna rätt.

Hon hade ALLA tecken på dräktighet och nära förestående fölning, men var helt tom.

VeronicaP
0

Har också haft ett sto som varit skendräktigt hon såg ut som en mjölkstinn kossa och det bara sprutade mjölk men inte kom det något föl inte utan det vara bara en stor F-S *ler*

sanne
0

Anja var skendräktig förra året, hon var rund som bara den..hon hade mjölk i juvret, och vi fick ta ut veterinär o kolla henne.. men sen släppte vi in henne med hingst då släppte det o hon började brunsta med en gång, hon smalnade aldrig av dock… men nu när hon är nyförlöst så är hon jätte snygg i kroppen..

Zigge-3
0

Så, tror ni att detta sto kan vara skendräktigt då? Jag har bara ägt henne i ca1 mån och ägaren har ej haft henne hos hingst men kan ej säga om hon blivit tjuvbetäckt! Alltså förra ägaren vet ej detta!