Manätande föl
Hjälp! Min fölunge äter upp manen på min avelshingst och snart är han tillbaka där han var för ett år sen… nästan manlös… Han som började få så fin man… Jag har testat div olika saker att kleta i manen som är godkända för detta. Men det hjälper inte. Den lille busen hänger honom i manen i alla fall.
Hur gör ni andra med detta? Har ni detta problem? Jag hade ju tänkt ha fölet med hingsten och stoet hela vintern och när vintern är slut lär han inte ha någon man kvar alls om det ska få fortsätta. Orsaken är säkert lek då han är ensam föl men ändå. Mamman har han också strimlat men det känns inte lika oroligt… Hingsten ska ju visas om nästa höst och vill helst ej vara manlös 
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Vet inte om det funkar med man ätande.Men om du flätar upp manen och kletar No bite på var fläta så borde det avskräcka fölis eftersom medlet sticker på tungan när de får det i sig.(Har testat det själv då jag inte använder något utan att själv utsätta mig för det *knasigt men det funkar *)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 Jag har kletat sådant i manen men det hjälper inte. Fläta vill jag helst inte för om han fastnar i ett träd eller så är jag rädd att en hel fläta åker av eller om fölet får tag i en hel fläta och drar… eller??
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
# 3 ska faktiskt prova. tack…
Om du gör en sådan här då?