Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 1308 ggr
Hanna-D
0

Shetlandsponny på Flyinge...

SofieN
0

I naturlig storlek, njaaa? :) Men den var verkligen fin!

Maliiin
0

Synd bara att stackaren typ saknade ben Flört

Trine
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Haha , ja alla tolkar vi shettisarna olika FlörtSkrattande

Anna-karinS
0

Huvudet och halsen var jätte fint, men resten såg ut som en västgöta spetskropp tycker jag.Flört

Aribigga
0

Den var ruskigt söt, undrar hur många långbenta hästar som kommer skygga för den måntro ;)

lurvponnyn.vimeddjur.se

AnnaFagerell
0

Riktigt gräsligt!

Medarbetare på djurskydd.ifokus

cinna
0

Gillar blicken/uppsynen på den.Skrattande

Kan tänka mig att den fick så korta ben pga av materialet den är gjord av, benen hade väl vikt sig alldels om de blivt mer som de "ska" vara. Riktigt synd som det nu blev kan jag tycka…

#5 Flört

AnnaFagerell
0

#7 Den är gjord i sten… borde väl hålla få "hela" ben…

Står i texten att den föreställer en shetlandsponny i naturlig storlek… ja eller hur… Sorgligt

Aribigga
0

#7 Förmodligen är den gjord i delar eftersom den är så pass stor. Pratade en gång med en konstnär som gjorde stora skulpturer i samma material och han gjorde dem i delar. De måste ju även gröpa ut den annars skulle de aldrig kunna bränna leran.

Det är nog inte meningen att den ska vara en shetlandsponny av perfekt utställningsmodell utan att den ska ha ett härligt uttryck vilket konstnären verkligen har lyckats med tycker jag :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

IdaT
0

#8 Den är inte gjord i sten, utan i stengods.

Jag tycker att den var riktigt söt. Glad

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Aribigga
0

#8 Det är ett konstverk inte en fantombild ;)

lurvponnyn.vimeddjur.se

AnnaFagerell
0

Då skriver man inte att det ska vara en verklig shetlandsponny…. Lika fel i det som att sätta ut en annons på en avelshingst utan stam… bara den har betäckt är den en avelshingst… same same

ThiffannyJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker det påminner om en sån där "thelwell ponny" som jag hade på brevpapper som liten Glad

Bildkälla

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

ThiffannyJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste ju visa denna med, för att den var så söt Flört

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

IdaT
0

#13 Jag kom också att tänka på Thelwell-ponnyerna… Dom är också jättesöta! Skrattande

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

cinna
0

#13 Har en av hennes böcker! ÄLSKAR den och skrattar fortfarande gott när jag bläddrar i den!!

Aribigga
0

#12 Så du menar att all konst måste vara verklighetstrogen? Då måste du bli upprörd om du går på museum ;)

Jag tycker det verkligen ser ut som en shetlandsponnys själ annars, stor härlig personlighet men med lite korta ben :)

#13 o 14 Åh jag älskar de böckerna!! :D Har två stycken hemma de är underbara, båda jag mamma och syrran citerar ur dem ibland bara för att de är så sanna :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

Sonja m
0

Den är bedårande!!

AusaBausa
0

huvudet o ögonen superfina men inte kroppen o benen..men kul grej att göra ändå…